دادگاه لاهور آزادی عمران خان را با قرار وثیقه تا 21 جون تمدید کرد

© AP Photo / K.M. ChaudaryБывший премьер-министр Пакистана Имран Хан
Бывший премьер-министр Пакистана Имран Хан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2023
عضو شوید
یک روزنامه ای پاکستانی از تمدید آزادی نخست وزیر پیشین پاکستان از سوی دادگاه لاهور خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه محلی داون گزارش داد، دادگاه عالی لاهور پاکستان وثیقه عمران خان، نخست وزیر پیشین پاکستان را در یک پرونده کلاهبرداری مربوط به فروش اشیای قیمتی ذخیره شده در خزانه داری ایالت توشاخانه تا 21 جون تمدید کرد. مهلت تعیین شده قبلی برای آزادی او با وثیقه تا 8 جون معتبر است.
عمران خان در نهم ماه می به طور موقت بازداشت شد و پس از آن شورش در پاکستان آغاز شد، اما دادگاه حکم به آزادی رئیس سابق دولت مظنون به فساد به قید وثیقه داد. دادگاه عالی لاهور، عمران خان، رهبر حزب تحریک انصاف را در پرونده کلاهبرداری و جعل در فروش اشیای قیمتی توشاخان با قرار وثیقه تا 21 جون آزاد کرد.
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عمران خان: ارتش پاکستان در همکاری با امریکا مرا سرنگون کرد
به گزارش این روزنامه، در این جلسه، سلمان صفدر، وکیل خان از قاضی خواست تا خان را به قید وثیقه آزاد کند، زیرا نخست وزیر سابق قرار است روز پنجشنبه در 11 پرونده در اسلام آباد پایتخت پاکستان در دادگاه حاضر شود. این روزنامه می نویسد، که بدنبال آن دادگاه با درخواست او موافقت کرد و خان ​​را تا 21 جون آزاد کرد. در ماه می 2023، دادگاهی در پاکستان حکم بازداشت نخست‌وزیر سابق را در پرونده فروش هدایایی از سران کشورهای خارجی بازگرداند. در 9 می، عمران خان توسط اداره گزارش ملی (اطلاعات اقتصادی) بازداشت شد. در 10 می، دادگاهی در اسلام آباد خان را به مدت هشت روز بازداشت کرد. سپس دادگاه عالی پاکستان دستگیری وی را غیرقانونی دانست و دستور داد که نخست وزیر سابق فورا آزاد شود. در 12 می، دادگاه عالی اسلام آباد خان را به قید وثیقه آزاد کرد. هیئت قضات آزادی خان به قید وثیقه را ابتدا برای یک دوره دو هفته ای تا 26 می تایید کرد و سپس بارها آن را تمدید کرد.
در اکتبر 2022، کمیسیون انتخابات پاکستان، عمران خان را از اختیارات پارلمانی و همچنین حق انتخاب و انتصاب در هر دو مجلس قانونگذاری فدرال و منطقه ای این کشور به مدت پنج سال محروم کرد. کمیسیون این تصمیم را علیه خان اتخاذ کرد و او را به خاطر فروش 52 اشیای قیمتی ذخیره شده در توشهان (خزانه داری دولتی پاکستان) و پنهان کردن اطلاعات مربوط به هدایایی که شخصاً دریافت کرده بود، مقصر دانست. شهباز شریف، نخست وزیر کنونی، مدعی شده است که عمران خان دارایی های دولتی به ارزش 140 میلیون روپیه پاکستان (بیش از 630000 دالر) را در دبی فروخته است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала