شکایت یون از وزارت مخابرات گروه طالبان پس از نمره دادن

© Fotolia / IvicaNSТелестудия
Телестудия  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عضو شوید
رئیس شبکه ای تلویزیونی ژوندون ادعا دارد که سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گروه طالبان برای بستن دروازه این شبکه دست به توطئه‌های سیاسی و شخصی می‌زند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، اسماعیل یون رئیس شبکه ای تلویزیونی ژوندون می‌گوید، که زمین تلویزیون ژوندون را برای ۳۰ سال از وزارت مخابرات به اجاره گرفته است، اما اکنون این وزارت قرارداد پیشین را نمی‌پذیرد.
اسماعیل یون، رئیس رادیو تلویزیون ژوندون، گفت: "هدف وزارت مخابرات این است که این مرکز را سرنگون کند و به جای آن یک مدرسه ایجاد کند. بر اساس قرارداد، سالانه ۲۴ هزار افغانی حقوق می‌گرفت، اما اکنون سرپرست این وزارت می‌گوید، که بربنیاد قرارداد جدید، ماهانه ۱۶ هزار دالر به این وزارت باید بپردازد".
از سویی هم، سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی این سخنان رئیس رادیو تلویزیون ژوندون را رد می‌کند.
عنایت الله الکوزی، سخنگوی وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی، گفت: "وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی ادعای رئیس تلویزیون ژوندون را رد می‌کند و آن را بی‌اساس می‌خواند. این وزارت هیچ عقده شخصی با آقای یون ندارد".
در واکنش به آن، هدایت‌الله هدایت، معاون رادیو و تلویزیون طالبان، روز دوشنبه در توییتر نوشت که در زمان حکومت حامد کرزی زمین دولتی مربوط به وزارت مخابرات به نرخ ۵۰۹ افغانی فی جریب به تلویزیون ژوندون به اجاره داده شده بود. او افزود که این نرخ مربوط به زمین زراعتی است، درحالیکه تلویزیون ژوندون از آن استفاده تجاری می‌کند.
هدایت نوشت: "پس از آن که واسطه و سفارش نتیجه نداد، مسئول تلویزیون خصوصی نامبرده [اسماعیل یون] به شکل بیهوده، بی‌بنیاد و غیراصولی حرف زد و نه تنها وزارت مخابرات که تمام سیاست‌های امارت اسلامی را به چالش کشید."
او نوشت که مسئله زمین تلویزیون ژوندون حقوقی است و نه سیاسی.
این مقام طالبان اسناد مربوط به حکم اجاره چهار جریب زمین را که فعلا در اختیار تلویزیون ژوندون قرار دارد نشر کرد که در آن حامد کرزی پیشنهاد اسماعیل یون را پذیرفته و نوشته است که زمین "برای سی سال، بدون داوطلبی و به نرخ زمین‌های زراعتی" در اختیار تلویزیون ژوندون قرار گیرد.
طالبان این حکم را نمونه‌ای از فساد در گذشته تعریف کرده است.
یادآوری می کنیم، که چند روز پیش یون به گروه طالبان از نمره صد ۵ ۹ نمره داده بود و از این گروه ابراز خرسندی کرده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала