ادامه همکاری های روسیه در مدرن‌سازی ارتش تاجیکستان

© Sputnik / Press service of the Ministry of Defence of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Миротворцы из Таджикистана, Армении, Киргизии вылетели в Казахстан
Миротворцы из Таджикистана, Армении, Киргизии вылетели в Казахстан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2023
عضو شوید
وزیر خارجه روسیه می‌گوید این کشور به کمک تاجیکستان در مدرن‌سازی نیروهای مسلح ادامه خواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو به کمک دوشنبه در مدرن‌سازی نیروهای مسلح تاجیکستان ادامه خواهد داد.
لاوروف پس از گفتگو با سیرو الدین مخردین وزیر امور خارجه تاجیکستان گفت: "ما در مورد اجرای توافقات در زمینه همکاری های نظامی، نظامی-فنی از جمله اجرای برنامه مدرن‌سازی نیروهای مسلح تاجیکستان صحبت کردیم. ما به ارائه کمک های مناسب به دوشنبه ادامه خواهیم داد. تمام برنامه های پلان شده محقق خواهد شد."
وزیر امور خارجه روسیه با بیان اینکه روسیه از تاجیکستان برای ایجاد شرایط برای بهره برداری از پایگاه نظامی 201 روسیه سپاسگزار است، اضافه کرد: برای انجام تمامی وظایف خود، تمرینات و مانورهایی در کنار ارتش تاجیکستان در راستای منافع نه تنها تاجیکستان بلکه همه کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی برگزار می شود.
Пара в масках у статуи Мерлиона в Сингапуре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
رسانه ها از نشست محرمانه ای رئیسان 20 سازمان بزرگ اطلاعاتی جهان خبر شدند
لاوروف افزود: "ما به مبارزه با تروریسم و ​​افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر ادامه خواهیم داد و طرفین در جریان گفتگوها به وضعیت افغانستان توجه ویژه داشتند."
وزیر خارجه روسیه افزود، مسکو و دوشنبه مرتباً در مورد افغانستان رایزنی های محرمانه نزدیک انجام می دهند و رویکردهای طرفین به ویژه در مورد نیاز به ایجاد یک دولت فراگیر در کابل و همچنین در مورد لزوم مقابله با تهدیدات تروریسم، افراط گرایی و قاچاق مواد مخدر که از خاک افغانستان سرچشمه می گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала