- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

یورش نیروهای مسلح روسیه با جنگ افزارهای بسیار دقیق به فرودگاه های نیروهای مسلح اوکراین

© Sputnik /  مراجعه به بانک تصاویر Танк Т-90-М "Прорыв" на передовой в ЛНР
Танк Т-90-М Прорыв на передовой в ЛНР - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که نیروهای مسلح روسیه با جنگ افزارهای بسیار دقیق به فرودگاه های نظامی اوکراین یورش بردند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، که یگان‌های روسیه یورش گروهی به فرودگاه‌های نظامی اوکراین را آغاز کردند".
در این گزارش آمده است: "امشب نیروهای مسلح فدراسیون روسیه یورش گروهی را با جنگ افزارهای دقیق دوربرد، مبتنی بر هوا، در برابر هدف های دشمن در فرودگاه‌های نظامی انجام دادند. هدف از این حمله محقق شد".
همانطور که در این اعلامیه اشاره شد، نیروهای روسی موفق شدند پست های فرماندهی، پست های رادار، تجهیزات هوانوردی و همچنین انبارهای جنگ افزارها را با جنگ افزارها و مهمات هدف قرار دهند.
Пресс-секретарь президента России Дмитрий Песков - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
پسکوف: روسیه باید عملیات ویژه را به پایان برساند
در جهت کوپیانسکوی
گروه سربازان "غرب" با تلاش هوانوردی و توپخانه به نیروی انسانی و تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین در نزدیکی نووملینسک، سینکوفکا، اولشانی و تیمکووکا در منطقه خارکف حمله کردند. افزون بر این، در مناطق بریستوفی در منطقه خارکف، روزوفکا و نواسیلوفسکی درجمهوری خلق لوهانسک، و همچنین لیمان در جمهوری خلق دونتسک امکان توقف فعالیت چهار گروه از خرابکاران وجود داشت.
تلفات دشمن عبارت بود از:
حداکثر 70 پرسنل نظامی؛
سه دو موتر؛
دو پیکاپ؛
هویتزر D-20.
جهت کراسنولیمان
گروه "مرکز" از نیروها، با پشتیبانی هوانوردی و توپخانه، واحدهای اوکراینی را در نزدیکی یامپولوفکا و تورسکوی در جمهوری خلق دونتسک، نیفسکی، پوسچینکا، ماکیوفکا و چیرونا دیبروا در جمهوری خلق لوهانسک و همچنین جنگلداری سیربریانسکی شکست دادند. افزون بر این، سربازان روسی گروهی از خرابکاران را در نزدیکی گریگوروکا در جمهوری خلق دونتسک منهدم کردند. همچنین در نزدیکی سربریانکا امکان انحلال انبار مهمات تیپ 63 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین وجود داشت.
تلفات دشمن عبارت بود از:
حداکثر 65 پرسنل نظامی؛
دو خودروی جنگی زرهی؛
سه لاری؛
هویتزرهای D-20 و D-30؛
دو پایه توپخانه خودکششی "گوازدیکا".
جهت دونتسک
سربازان نیروهای ویژه "احمد" به عملیات رزمی فعال در جهت تاکتیکی مارینسکی و واحدهای سپاه 1 ارتش از گروه نیروهای "جنوب" - در منطقه آودیوکا ادامه دادند. علاوه بر این، سربازان روسی در نزدیکی اسلاویانسک و مینکووکا در جمهوری خلق دونتسک، انبارهای مهمات گروه عملیاتی-تاکتیکی لیمان و همچنین تیپ 128 حمله کوهستانی نیروهای مسلح اوکراین را نابود کردند.
تلفات دشمن عبارت بود از:
حداکثر 200 پرسنل نظامی؛
دو خودروی جنگی زرهی؛
دو پیکاپ؛ وسیله نقلیه جنگی MLRS "Grad"؛
دو سامانه توپخانه ای M777 ساخت امریکا؛
هویتزرهای D-20 و D-30.
جهت یوژنادونتسک و زاپروژیا
گروه سربازان وستوک با استفاده از هوانوردی و توپخانه به واحدهای اوکراینی در مناطق پاولوفکا و شوچنکو در جمهوری خلق دونتسک و همچنین چروونی، پولتاوکا، پرئوبراژنکا و مالایا توکماچکا در منطقه زاپروژیا شکست خوردند. علاوه بر این، در نزدیکی تیمیروفکا و پیروبراژینکا در منطقه ای زاپروژیا، انبارهای مهمات توپخانه 11 و تیپ 65 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین نابود شد.
تلفات دشمن عبارت بود از:
حداکثر 240 پرسنل نظامی؛
دو خودروی جنگی زرهی؛
نه موتر؛
هویتزر "Msta-B"؛
کوه توپخانه خودکششی "گوازدیکا"؛
وسیله نقلیه رزمی MLRS "Grad".
جهت خرسون
نیروهای روسی به وارد کردن خسارات آتش به سربازان اوکراینی در جهت خرسون ادامه دادند.
تلفات دشمن عبارت بود از:
حداکثر 20 پرسنل نظامی؛
دو موتر؛
کوه توپخانه خودکششی "گوازدیکا".
تنها در یک روز، هوانوردی و توپخانه روسیه 96 واحد از نیروهای مسلح اوکراین را در مواضع شلیک، نیروی انسانی و تجهیزات در 73 منطقه مورد حمله قرار دادند. از جمله موارد زیر، امکان ضربه زدن وجود داشت: کارگاه مونتاژ هواپیماهای بدون سرنشین در دنیپروپیتروفسک. پست های فرماندهی و دیده بانی گردان های تیپ 102 دفاع سرزمینی و تیپ 24 مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین در مناطق پولتاوکا در منطقه زاپروژیا و دزیژینسک در جمهوری خلق دونتسک. پست های فرماندهی نیروهای اوکراینی در نزدیکی اسلاویانسک در جمهوری خلق دونتسک و شهر سومی. سامانه‌های پدافند هوایی در طول روز دو موشک کروز سایه ای طوفان، دو موشک تاکتیکی توچکا-یو و 14 موشک هیمارس و اوراگان میلرز را رهگیری کردند. همچنین 21 پهپاد اوکراینی در منطقه عملیات ویژه نابود شدند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала