کشته شدن 54 سرباز اوگاندایی در یورش گروه "الشباب"

© AP Photo / Abdurahman HersiМинистр труда и транспорта Уганды, генерал Катумба Вамала
Министр труда и транспорта Уганды, генерал Катумба Вамала - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
عضو شوید
پس از بیانیه گروه تروریستی "الشباب" درباره یورش های انتحاری به محل جا به جایی هیأت فرستاده شده ای اتحادیه افریقا، اوگاندا اعلام کرد که 54 سرباز این کشور در این یورش جان باخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، یووری موسونی رئیس‌جمهور اوگاندا اعلام کرد، که نزدیک به یک هفته پیش، در یورش گروه تروریستی "الشباب" به یک پایگاه در سومالی، 54 سرباز اوگاندایی کشته شده‌اند.
منابع محلی پیشتر گزارش داده بودند که گروه سومالیایی الشباب، روز بیست و ششم ماه می، به یک پایگاه در شهر "بولو مریر" در 110 کیلومتری جنوب موگادیشو پایتخت سومالی حمله کرده‌اند؛ پایگاهی که نیروهای اوگاندایی وابسته به هیأت اعزامی اتحادیه افریقا در سومالی در آن مستقر بودند.
Протестующие на улице столицы Буркина-Фасо   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.09.2022
اوگاندا: حمله به روسیه حمله به آفریقا خواهد بود
گروه الشباب در همان روز در بیانیه‌ای ضمن برعهده گرفتن مسئولیت این یورش اعلام کرد که عناصرش با انجام حملات انتحاری 137 سرباز را کشته‌اند. با این حال، دولت سومالی و هیأت اعزامی اتحادیه آفریقا بیانیه‌ای در این خصوص صادر نکردند.
رئیس‌جمهور اوگاندا به‌تازگی در اظهاراتی رسما کشته شدن نظامیان این کشور در حمله گروه تروریستی الشباب را تایید کرد.
سومالی از سال 1991 به صحنه جنگ داخلی تبدیل شده و از سال 2007 شاهد شورش یک گروه مسلح موسوم به "الشباب" است. این گروه در تلاش برای براندازی دولت مشروع سومالی است و از آن زمان تاکنون عملیات‌های تروریستی زیادی را در موگادیشو و دیگر شهرهای سومالی انجام داده و شمار زیادی از افراد قربانی این حملات شده‌اند.
گروه تروریستی الشباب در سال 2011 از موگادیشو پایتخت سومالی رانده شد و بسیاری از پایگاه‌های خود را از دست داد؛ اما این گروه همچنان بر مناطق روستایی زیادی سیطره دارد. ارتش سومالی با کمبود تجهیزات و سوء سازماندهی برای مقابله با تهدیدات گروه تروریستی الشباب مواجه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала