سخنان نامزد ریاست جمهوری امریکا درباره ای اتحاد با روسیه

© AP Photo / Mary AltafferПостоянный представитель США при ООН Никки Хейли
Постоянный представитель США при ООН Никки Хейли - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2023
عضو شوید
یک نامزد ریاست‌جمهوری ایالات متحده، درباره ای ایجاد اتحاد با روسیه سخن گفت.
به گزارش به نقل از آسوشیتدپرس، نیکی هیلی، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده از حزب جمهوری خواه، از تمایل خود برای انعقاد ائتلاف با روسیه سخن گفت، اما سپس ستاد انتخاباتی او گفت که آنها اشتباه کردند.
پیش از این، هیلی، نماینده دائم پیشین امریکا در سازمان ملل، در مصاحبه با WMUR-TV در مورد لزوم اتحاد با "کشورهای غیر اروپایی از جمله روسیه" برای تقویت امنیت جهانی سخن گفته بود.
ترامپ نیکی هیلی را  از وظیفه سبکدوش کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.10.2018
ترامپ استعفای نیکی هیلی را پذیرفت
این سیاستمدار گفت: "می بینید که عربستان سعودی با چین معامله می کند و این برای ما خوب نیست. ما نیاز داریم که آنها با ما باشند و بنابراین باید با دیگران متحد شویم - روسیه، استرالیا، جاپان، اسرائیل".
با این حال، تیم مبارزات انتخاباتی هیلی روز شنبه گفت، که او تنها با نام بردن از روسیه "اشتباه" کرده است.
کن فارناسو، سخنگوی کن فارناسو به آژانس گفت: "خیلی خنده‌دار است، او به وضوح اشتباه کرد".
یادآوری می کنیم، که نیکی هیلی نماینده دائم سابق ایالات متحده در سازمان ملل متحد و فرماندار سابق کارولینای جنوبی در ماه فیبروری نامزدی خود را در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 اعلام کرد. هیلی به حزب جمهوری خواه تعلق دارد، بنابراین او باید برای حق نامزد شدن با فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس و رئیس جمهور پیشین امریکا دونالد ترامپ، که در ماه نوامبر برنامه های خود را برای نامزدی دوباره برای ریاست جمهوری اعلام کرد، مبارزه کند. دونالد ترامپ بارها گفته است، که در صورت انتخاب شدن، می تواند یک شبه به درگیری در اوکراین پایان دهد، در حالی که دیسانتیس، فرماندار فلوریدا استدلال کرده است که پایان دادن به مناقشه یک منافع استراتژیک حیاتی ایالات متحده نیست و این وضعیت را به عنوان یک "مناقشه ارضی" توصیف می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала