تصرف کریمه توسط اوکراین؛ جوک وزیر دفاع بریتانیا

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر Заседание Совета Федерации РФ
Заседание Совета Федерации РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2023
عضو شوید
معاون اول کمیته بین المللی شورای فدراسیون روسیه خواستار جدی نگرفتن سخنان وزیر دفاع بریتانیا در مورد تصرف کریمه شد.
ولودیمیر ژاباروف، معاون اول کمیته بین المللی شورای فدراسیون، روسیه گفت: نباید سخنان وزیر دفاع بریتانیا در مورد تصرف کریمه توسط اوکراین را جدی بگیرید، این یک فکاهی به نظر می رسد.
پیش از این روزنامه واشنگتن پست گزارش داده بود که بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، بر خلاف دیگر نمایندگان کشورهای ناتو، معتقد است که در صورت تمام شدن توان نظامی روسیه، نیروهای اوکراینی امسال قادر خواهند بود کریمه را تصرف کنند.
جباروف در کانال تلگرام خود نوشت: "بیایید سخنان وزیر دفاع انگلیس را اینقدر جدی نگیریم. در زمان های قدیم چنین اظهاراتی شبیه یک فکاهی تازه بود."
Флаги стран Евросоюза у здания Европарламента в Страсбурге - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2023
کدام کشور اروپای شرقی، روسیه را بیش از همه دوست دارد؟
کریمه در مارچ 2014 پس از یک همه پرسی پس از کودتا در اوکراین جزو خاک روسیه شد. در همه پرسی سال 2014، 96.77 درصد از رای دهندگان در کریمه و 95.6 درصد در سواستوپل موافق پیوستن به روسیه بودند. اوکراین هنوز کریمه را سرزمین اشغالی موقت خود می داند، بسیاری از کشورهای غربی در این مورد از کی‌یف حمایت می کنند. رهبری روسیه بارها اعلام کرده است که ساکنان کریمه به اتحاد مجدد دموکراتیک با روسیه، با رعایت کامل قوانین بین‌المللی و منشور سازمان ملل رای دادند. به گفته رئیس جمهور ولادیمیر پوتین، موضوع کریمه "بالاخره بسته شده است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала