رهبر ارمنستان برای اولین بار پس از 15 سال وارد ترکیه شد

© Sputnik / Alexander Astafyev /  مراجعه به بانک تصاویر Исполняющий обязанности премьер-министра Армении Никол Пашинян
Исполняющий обязанности премьер-министра Армении Никол Пашинян - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2023
عضو شوید
نخست وزیر نیکول پاشینیان اولین رهبر ارمنستان است که در 15 سال گذشته به ترکیه سفر می کند.
به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان گزارش میدهد که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان روز شنبه برای شرکت در مراسم تحلیف رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه وارد ترکیه شد.
در کانال تلگرام کابینه آمده است: "نخست وزیر در جریان سفر کاری خود به ترکیه، روبن روبینیان، نایب رئیس مجلس ملی (پارلمان)، نماینده ویژه ارمنستان در روند گفتگوهای ارمنستان و ترکیه را همراهی می کند. بر اساس گزارش سرویس مطبوعاتی، در فرودگاه بین المللی اسنبوگا آنکارا، پاشینیان با سردار کیلیچ، نماینده ویژه ترکیه برای حل و فصل روابط ارمنستان و ترکیه دیدار کرد.
این اولین سفر یک رهبر ارمنستان به ترکیه در 15 سال گذشته است. پیش از آن، سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان در اکتوبر 2009 از این جمهوری همسایه بازدید کرد. به طور کلی، علیرغم عدم وجود روابط دیپلماتیک، همه رهبران ارمنستان از ترکیه بازدید کرده اند - از اولین رئیس جمهور این کشور، لوون تر-پتروسیان.
Действующий президент Турции Реджеп Тайип Эрдоган в Анкаре - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2023
اردوغان رسما به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد کرد + ویدئو
بنیامین ماتووسیان، کارشناس موسسه تحقیقات اقتصاد سیاسی، در ارزیابی نتایج احتمالی اولین سفر پاشینیان به ترکیه به عنوان نخست وزیر، گفت که نباید روی هیچ گونه تسهیل در موضع آنکارا در قبال ایروان حساب کرد. ما می توانیم با اطمینان بگوییم نه در مورد آنچه در نتیجه این دیدار اتفاق می افتد، بلکه در مورد آنچه قطعاً اتفاق نخواهد افتاد. ترکیه قطعا تحریم های اقتصادی را که از اوایل دهه 90 علیه ارمنستان اعمال شده بود، لغو نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала