پاسخ کرملین به سخنان زلنسکی درباره عضویت در ناتو

© Sputnik / Host photo agency / Alexander Vilf /  مراجعه به بانک تصاویر Военный парад в ознаменование 75-летия Победы на Красной площади
Военный парад в ознаменование 75-летия Победы на Красной площади - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
عضو شوید
پسکوف: حفاظت از منافع و امنیت روسیه، اجازه گسترش ناتو به قیمت اوکراین را نمی دهد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه به دنبال حفظ منافع خود خواهد بود، این امر شامل گسترش ناتو به هزینه اوکراین و نزدیک شدن مستقیم این اتحاد به مرزهای فدراسیون روسیه است.
پسکوف در جواب خبرنگاران در مورد سخنان ولودیمیر زلنسکی در مورد عضویت اوکراین در ناتو گفت: "روسیه به دنبال انجام وظایف خود خواهد بود، روسیه به دنبال تضمین منافع و امنیت خود خواهد بود که اجازه گسترش ائتلاف و پیشروی مستقیم آن به سمت مرزهای ما از جمله عضویت اوکراین در ناتو را نمی دهد. "
پیش از این، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یک کنفرانس مطبوعاتی خاطرنشان کرد که ائتلاف ورود اوکراین را واقعی می‌داند، اما او به این سوال که آیا کی‌یف در نشست ویلنیوس در 11 تا 12 جولای دعوت رسمی به ناتو دریافت خواهد کرد یا خیر، پاسخی نداد. زلنسکی بعداً گفت که اوکراین باید در سال جاری دعوت‌نامه‌هایی برای ناتو و اتحادیه اروپا دریافت کند.
در پایان سپتامبر 2022، زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد. جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، متعاقباً خاطرنشان کرد که انجام چنین رویه ای نابهنگام است.
به گفته دیمیتری کولبا، وزیر امور خارجه اوکراین، اوکراین از هیچ تصمیم دیگری در نشست ناتو در ویلنیوس که قرار است 11 تا 12 جولای برگزار شود، راضی نخواهد شد، به جز دعوت برای پیوستن به این ائتلاف.
Здание рейхстага - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
آلمان امید اوکراین را غرض دریافت عضویت ناتو شکست
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала