ترکمنستان به اتحادیه اروپا پیشنهاد استفاده از پتانسیل ترانزیتی افغانستان را داد

© Меркатор Афганистан
 Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
عضو شوید
نورمحمد امانیپسوف معاون نخست وزیر ترکمنستان به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرد که از پتانسیل ترانزیتی افغانستان در تجارت استفاده کند.
به گزارش اسپوتنیک، معاون نخست وزیر ترکمنستان در سخنانی در اجلاس سران اتحادیه اروپا و آسیای میانه در چلپون آتا گفت: ما بررسی فرصت های ترانزیتی افغانستان را مهم می دانیم که استفاده از آن نه تنها فرصت های جدیدی را ایجاد می کند، بلکه به توسعه اقتصادی این کشور نیز کمک می کند.
امانیپسوف همچنین خاطرنشان کرد: یکی از زمینه‌های اصلی همکاری در قالب "آسیای مرکزی - اتحادیه اروپا"، مشارکت تجاری و اقتصادی است و توسعه مسیرهای حمل‌ونقل به تحقق کامل پتانسیل‌ها در این حوزه کمک می‌کند.
به گفته امانپسوف، توسعه این بخش کمک قابل توجهی به توسعه اقتصادی کشورها و همچنین روابط تجاری و اقتصادی بین آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا خواهد کرد.
وی تاکید کرد: مطالعه بانک اروپایی بازسازی و توسعه در مورد ارتباطات حمل و نقل پایدار بین اروپا و آسیای مرکزی که اخیرا در دومین مجمع اقتصادی آسیای مرکزی و اتحادیه اروپا ارائه شد، در این زمینه حائز اهمیت است.
Торжественное открытие строительства газопровода из Туркменистана в Китай (30 августа 2007). Туркменабат - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2023
صادرات گاز ترکمنستان به پاکستان از طریق قندهار آغاز شد
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала