انگلیس در تلاش است تا به طور پنهانی روابط خود با چین را بازگرداند

© Photo / Unsplash / Aleks MarinkovicФлаг Великобритании
Флаг Великобритании  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2023
عضو شوید
بلومبرگ: نخست وزیر سوناک تلاش می کند تا به طور پنهانی روابط با چین را احیا کند.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از بلومبرگ، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا در تلاش است تا روابط بریتانیا با چین را با احتیاط بازگرداند.
این آژانس خبری گفت: "ریشی سوناک" نخست وزیر بریتانیا در تلاش است تا روابط بریتانیا با چین را به گونه ای احیا کند که هیچ کس نبیند.
چندی پیش، سوناک وزیر تجارت بریتانیا را به هنگ کنگ فرستاد، وی در آنجا خواستار حل و فصل اختلافات بیشتر با پکن در پشت درهای بسته شد. انتظار می رود جیمز کلورلی وزیر امور خارجه بریتانیا در ماه های آینده به چین سفر کند.
این آژانس می افزاید که سوناک برخلاف رهبران فرانسه، آلمان و اسپانیا تاکنون از سفر به چین برای دیدار با رئیس جمهور شی جین پینگ خودداری کرده است. به گفته افراد آشنا، بعید است که نخست وزیر پیش از انتخابات عمومی بعدی بریتانیا در سال 2025 به پکن سفر کند.
بلومبرگ به نقل از منابع می نویسد، بلومبرگ می نویسد، پکن ترجیح می دهد که بریتانیا یک مقام ارشد اقتصادی یا تجاری را با یک هیئت تجاری به جای یک وزیر خارجه بفرستد.
پیشتر روزنامه فایننشال تایمز با استناد به گزیده‌ای از سخنرانی وزیر امور خارجه گزارش داده بود که جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا معتقد است اعلام جنگ سرد علیه چین یک اشتباه است. همانطور که اشاره شد، کلورلی همچنین خواهد گفت که "هیچ مشکل مهم جهانی" بدون چین قابل حل نیست. با این حال، این روزنامه می نویسد، وزیر همچنین در مورد مناطقی که بریتانیا همچنان در تضاد با چین است، از جمله تایوان، حقوق مدنی در هنگ کنگ و موضوع اویغور صحبت خواهد کرد.
با این حال، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، در نشست سران G7 در هیروشیما در ماه می 2023 گفت که چین بزرگترین چالش زمان ما برای امنیت و رفاه جهانی است.
Полиция напротив логотипа саммита G7 в Японии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2023
مخالفت کشور های G7 با نظامی سازی چین
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала