خواست زلنسکی از اتحادیه اروپا در مورد لغو محدودیت های محصولات کشاورزی اوکراین

© AP Photo / Matthias SchraderПрезидент Украины Владимир Зеленский выступает во время пресс-конференции в Берлине, Германия
Президент Украины Владимир Зеленский выступает во время пресс-конференции в Берлине, Германия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
عضو شوید
زلنسکی از فون‌در‌لاین رئیس اتحادیه اروپا خواست تا محدودیت‌های محصولات کشاورزی اوکراین را لغو کند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در توییتر از اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا خواست تا محدودیت‌های محصولات کشاورزی اوکراین را لغو کند.
وی نوشته است: "به عنوان بخشی از شرکت در اجلاس سران جامعه سیاسی اروپا، با اورسولا فون در لاین، رئیس کمیسیون اروپا ملاقات کردم او بر لزوم رفع بی قید و شرط محدودیت های صادراتی محصولات کشاورزی اوکراین تاکید کرد."
زلنسکی همچنین گفت که در دیدار با فون در لاین، موضوع تضمین های امنیتی برای اوکراین را مطرح کرد، درباره اجرای "فرمول صلح" اوکراین و تثبیت حمایت جهانی از "ابتکار صلح" کیف بحث کرده است.
در پایان ماه مارچ، نخست وزیران تعدادی از کشورهای اتحادیه اروپا با درخواست مداخله در بحران ناشی از هجوم غلات از اوکراین به فون در لاین مراجعه کردند. در نامه نخست وزیران پولند، هنگری، رومانیا، بلغارستان و سلواکیا آمده است که "مشکلات با افزایش قابل توجه عرضه محصولات اوکراینی به بازارهای کشورهای عضو اتحادیه اروپا، به ویژه کشورهای هم‌مرز با اوکراین یا واقع در مجاورت آن مرتبط است. به ویژه، "رشد بی سابقه در واردات غلات، دانه های روغنی، تخم مرغ، مرغ، شکر، کچالو، انواع توت ها، سیب، آرد، عسل و ماکارونی."
Украинские военные в Донецкой области. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
حمله تروریستی اوکراین به غیر نظامیان شهر شیبیکینو
اتحادیه اروپا اعلام کرد که اقداماتی را برای واردات غلات منتخب از اوکراین انجام داده است. این اقدامات با هدف از بین بردن مشکلات لوجستیکی مرتبط با این محصولات در بلغاریا، هنگری، پولند، رومانیا و سلواکیا انجام می شود. آنها از 2 می به اجرا در آمدند و تا 5 جون 2023 ادامه خواهند داشت. در این دوره، گندم، ذرت، کلزا و دانه های آفتابگردان با منشاء اوکراینی ممکن است همچنان برای گردش آزاد در تمام کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز این پنج کشور منتقل شوند. به موازات آن، بلغاریا، هنگری، پولند و سلواکیا متعهد شدند که اقدامات یکجانبه خود را علیه گندم، ذرت، کلزا، تخمه آفتابگردان و هر محصول دیگری که از اوکراین می آید، لغو کنند.
دومین جلسه ЕПС در اول جون در مالدیف آغاز شد و شرکت کنندگانی از 47 کشور گرد هم آمدند، در این جلسه سران شورای اروپا، کمیسیون اروپا و پارلمان اروپا نیز حضور دارند. اولین نشست در این قالب در اکتوبر 2022 در پراگ برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала