جمهوری خواهان در امریکا خواستار اعمال تحریم های شدید علیه طالبان شدند

© AP Photo / Ebrahim NorooziЧлены движения "Талибан"
Члены движения Талибан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
عضو شوید
جمهوری خواهان نزدیک به دو سال پس از خروج ایالات متحده امریکا از افغانستان به دنبال تحریم های جدید طالبان برای نقض حقوق بشر است.
به گزارش اسپوتنیک، چند سناتور جمهوری خواه روز چهارشنبه در حال آماده شدن برای ارائه لایحه ای برای اعمال تحریم های جدید شدید علیه طالبان به دلیل نقض حقوق بشر در افغانستان، نزدیک به دو سال پس از خروج هرج و مرج امیز ایالات متحده از این کشور شدند.
این لایحه رئیس جمهور را ملزم می کند که طالبان را به دلیل فعالیت های تروریستی، قاچاق مواد مخدر و نقض حقوق بشر، از جمله سوء استفاده از زنان، تحریم کند. این اقدام تمامی معاملات اموالی که در اختیار طالبان است را مسدود و ممنوع می کند، و همچنین تمامی ویزه‌ها یا سایر اسنادی را که اجازه ورود به ایالات متحده را می دهد، بی اعتبار می کند.
این لایحه، تحت عنوان لایحه تحریم های طالبان، توسط سناتور جیم ریش، از ایالت آیداهو، همراه با 18 سناتور جمهوری خواه معرفی خواهد شد. ریش گفت که کنگره باید به سرعت برای تصویب این لایحه عمل کند زیرا نفوذ طالبان بدون حضور قوی ایالات متحده در افغانستان افزایش می یابد.
ریش به فاکس نیوز دیجیتال گفت: "از زمان سقوط کابل در سال 2021، طالبان زنان، اقلیت‌ها و جوانان افغانستان را سرکوب کرده، کمک‌ها را از افغان‌هایی که نیاز مبرم دارند منحرف کرده، گروگان‌ها را برای دستیابی به منافع سیاسی گرفته و به افغانستان اجازه داده تا بار دیگر به پناهگاه تروریست‌ها تبدیل شود و متأسفانه، پاسخ دولت بایدن نتوانسته سوء استفاده های طالبان را کاهش دهد."
او گفت: "ما نمی توانیم به سادگی طالبان را سرزنش کنیم و انتظار داشته باشیم که رفتارشان تغییر کند. با عقب نشینی ایالات متحده و به قدرت رسیدن طالبان، افغانستان به یک کشور منفور تبدیل شده است و سیاست های ما باید منعکس کننده این واقعیت باشد."
تکمیل شدن لین برق 500 کیلوولت ترکمنستان و لین 220 کیلوولت تا مرز ترکمنستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
پیوستگی و پیوند مردم افغانستان و ایران تنها حقابه نیست/ کاهش برق ابزار فشار ایران بر طالبان
این لایحه چندین خواسته فهرست می‌کند که طالبان باید برای جلوگیری از تحریم‌های بیشتر به آنها پاسخ دهند. این شامل قطع روابط از همه گروه‌های تروریستی، اعطای دسترسی کامل به گروه‌های بشردوستانه به قلمرو آن برای تأمین ساکنان آسیب‌پذیر، اجازه دادن به ساکنان برای ترک قلمرو آن، و به رسمیت شناختن حقوق بشر، حقوق زنان و آزادی مطبوعات است.
قابل یادآوری است که طالبان در سال 2021 پس از خروج نیروهای امریکایی از منطقه، دوباره کنترل افغانستان را به دست گرفتند. این تجدید قدرت در منطقه دو دهه پس از سقوط طالبان با تسلط ایالات متحده بر کابل اتفاق افتاد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала