افریقا سزاوار نمایندگی بهتر در شورای امنیت سازمان ملل است

© Sputnikنالدی پاندورنالدی پاندور
نالدی پاندورنالدی پاندور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
عضو شوید
وزیر خارجه افریقای جنوبی پاندور میگوید که این کشور مایل است عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل شود.
به گزارش اسپوتنیک، نالدی پاندور، وزیر امور خارجه افریقای جنوبی در مصاحبه با اسپوتنیک گفت که جمهوری افریقای جنوبی با نامزدی خود برای عضویت دائم شورای امنیت سازمان ملل مخالف نیست.
او میگوید: "البته، ما می‌خواهیم نامزدی خود را معرفی کنیم، من مطمئن هستم که هر کشور افریقایی دیگر هم همین را می‌خواهد. در پایان، ما باید تصمیم بگیریم که افریقا در کل چگونه است، زیرا ما اغلب علیه یکدیگر عمل می‌کنیم، همه ما. اما اصلاح شورای امنیت سازمان ملل متحد همان چیزی است که ما دوست داریم قبل از هر چیز شاهد آن باشیم، زیرا بحث ها بیش از 10 سال است که در این مورد ادامه دارد."
خانم نالدی پاندور با اشاره بر تغیرات جهانی گفت: "البته جهان از سال 1948 تغییر کرده است." و "کشور ما و همچنان افریقای جنوبی، مدت طولانی در مورد اصلاح شورای امنیت سازمان ملل بحث می کنیم."
به گفته وی، افریقای جنوبی به کارآمدی مذاکرات اعتقادی ندارد، بنابراین اصرار دارد که تغییرات در انتخاب اعضای جدید و اختیارات شورای امنیت سازمان ملل روی کاغذ ثبت شود.
او گفت: "ما از جایی که در حال حاضر هستیم ناراضی هستیم."
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел КНР Цинь Ганом на Гоа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2023
توافق مسکو و ریاض بر تشدید هماهنگی‌ها در سازمان ملل و دیگر بسترهای چندجانبه + ویدیو
قابل یادآوری است که پیش از این افریقای جنوبی از فشار امریکا بر کشورهای افریقایی که با روسیه همکاری می کنند، خبر داده بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала