کارشناس برنامه آموزش خلبانان اف-16 برای اوکراین: "پرواز یک چیز است و جنگیدن چیزی دیگر"

© Photo / Sgt. Antony Lee, U.S. ArmyИстребитель F-16 ВВС Бельгии
Истребитель F-16 ВВС Бельгии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
عضو شوید
کایسا اولونگرن وزیر دفاع هالند گفت، که هالند با دانمارک برای آغاز آموزش خلبانان اف-16 اوکراینی در تابستان امسال همکاری می کند.
به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار اسپوتنیک با ولادیمیر پوپوف کارشناس نظامی، جنرال بازنشسته، خلبان نظامی ممتاز فدراسیون روسیه، که اکنون معاون سردبیر مجله آویاپانورما است، صحبت کرد و متوجه شد، که این آموزش چقدر موثر خواهد بود و همچنین متوجه شد که مربیان ناتو چه مشکلات دیگری را خواهند داشت و با چه مشکلاتی مواجه خواهند شد.
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 28.05.2023
خلبان کهنه کار امریکایی به نیروهای مسلح درباره ای آسیب پذیری اف-16 هشدار داد
او گفت: "یک برنامه آموزشی معمولی اف-16 تا 2 سال طول می کشد. اما در صورت وقوع یک رویداد تهدیدآمیز، در صورت اقدامات نظامی پیش بینی نشده نیز برنامه های کوتاهی وجود دارد - 3-4 ماه طول می کشد. این شامل آموزش تئوری و عملی در مهارت های کنترل، تمرین برخاست / فرود و غیره است".
این کارشناس توجه خود را به این واقعیت جلب می کند، که خلبان باید احساس کند که هواپیما در هوا چگونه رفتار می کند تا اقدامات خود را تا سطح اتوماسیون انجام دهد. دشواری‌ها ممکن است به این بستگی دارد که خلبانان چه نوع تجربه کاری در آموزش خواهند داشت، تجربه پروازشان چقدر است، در چه سطحی انگلیسی صحبت می‌کنند و غیره.
او گفت: "در صورت آموزش در یک برنامه کوتاه از 25 درصد تا 40 درصد، اینها برای دشمن "اهداف پروازی" خواهند بود. چون تنها پرواز با نوع جدیدی از هواپیما یک چیز است، جنگیدن یک چیز دیگر. تفاوت زیاد است".
این کارشناس گفت، که خلبان نه تنها باید به اصطلاح تسلط داشته باشد. تصویر پرواز (توجه داشته باشید - یک نمای کلی از موقعیت فضایی هواپیما و انطباق حالت پرواز کنونی با حالت داده شده)، بلکه همچنین برای درک نحوه استفاده از مهمات، تجهیزات سرکوب الکترونیکی و غیره.
با این وجود، این کارشناس تهدیدی برای ارتش روسیه در صورت تحویل هواپیماهای جنگنده به طرف اوکراینی را تایید کرد.
او افزود: "باید بگویم که تهدید ارتش روسیه بزرگ است. هر چقدر هم که بگویند اف-16 یک تکنیک قدیمی است، این هواپیما بیش از 40 سال از عمرش گذشته است، این یک جنگنده سبک از نسل 4+ است و دائماً در حال مدرنیزه شدن است. جای تعجب نیست که در 40 کشور در سراسر جهان در خدمت است. با MIG-29 روسی یا حتی MIG-35 قابل مقایسه است، اگرچه دومی قابلیت پیشرفته تری دارد".
و نکته مهم دیگر کارشناس آموزش کادر فنی برای سرویس دهی به این هواپیما است. این یک فناوری مدرن است که شما باید به طور کامل بدانید - چه، کجا و چه زمانی باید آزمایش آزمایشی انجام دهید تا هواپیما را برای عزیمت آماده کنید. این یک جزء بسیار مهم و نه کمتر دشوار از برنامه آموزشی است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала