یک کارمند پیشین سفارت افغانستان در تهران: طالبان مرا در درون سفارت 'دستگیر و تهدید' کردند

© @https://twitter.com سفارت افغانستان در تهران
سفارت افغانستان در تهران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
عضو شوید
کارمند پیشین سفارت افغانستان در تهران گفت، که گروه طالبان او را در داخل سفارت "دستگیر و تهدید" کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، جمال خورشید کارمند پیشین سفارت افغانستان در تهران گفت، که برای گرفتن یک مدرک به این سفارت رفته بود، اما مسئولان امنیتی درون سفارت مانع بیرون شدن او شدند.
او افزود: زمانی که علت این موضوع را از افراد امنیتی پرسید، آن‌ها گفتند، که "رهبری سفارت" دستور بیرون نشدن او را صادر کرده‌است.
جمال خورشید کارمند محلی سفارت افغانستان در تهران بود. او همچنین گفت، که نگهبانان سفارت افغانستان در تهران او را پس از یک ساعت دستگیری در اتاقی، نزد "کاردار" گروه طالبان بردند.
سفارت افغانستان در تهران - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.03.2023
صفحه رسمی سفارت افغانستان در تهران: این سفارت برخلاف عرف دیپلماتیک به گروه طالبان واگذار شد
به گفته او، شماری دیگر از کارمندان سفارت افغانستان هم حضور داشتند و او را تهدید کردند که چرا در برابر گروه طالبان می‌نویسد.
از ماه حوت پارسال که کنترل سفارت افغانستان به گروه طالبان واگذار شده است، این گروه فضل‌محمد حقانی را به عنوان کاردار این سفارت تعیین کردند.
جمال خورشید افزود، که کارمندان طالبان در این سفارت به او هشدار دادند، که "ما توانایی انجام هر کاری را در حق تو داریم. هم در ایران و هم در بیرون از ایران".
خورشید می‌گوید: همچنان مخالف اداره طالبان است، در این مصاحبه او گفت: "احضار و دستگیر کردن یک شهروند و کارمند پیشین، بر خلاف همه ای پروتکل‌های دیپلماتیک است".
جمال خورشید با اشاره به حضور شمار زیادی از مهاجران افغانستانی در ایران تاکید کرد، که برخورد طالبان در سفارت نشان داد، که این گروه حتی در این کشور به دنبال مخالفان خود هستند.
به گفته او، مقام‌ها و نظامیان حکومت پیشین، که در ایران زندگی می‌کنند، "جرئت رفتن به سفارت افغانستان در تهران را ندارند".
او برخورد کارمندان گروه طالبان در سفارت افغانستان در تهران را "گروگان‌گیری" خواند.
مسئولان طالبان در سفارت افغانستان در تهران تاکنون در این باره دیدگاه شان را بیان نکرده اند.
یادآوری می کنیم، که پس از معامله پیچیده و پنهانی امریکا با گروه طالبان، این گروه در سال 15 اگوست سال 2021 یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و از آن پس حکومت تک قومی را تشکیل داد که تاکنون هیچ کشوری به رسمیت نشناخته و تنها چند کشور از آن میان ایران، روسیه، چین، پاکستان سفارت های افغانستان را در اختیار این گروه قرار داده اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала