وزارت خارجه روسیه: اقدامات برلین در برابر حضور روسیه در آلمان بی پاسخ نخواهد ماند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг России и Германии в Берлине
Флаг России и Германии в Берлине - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که اقدامات برلین در برابر حضور روسیه در آلمان بی پاسخ نخواهد ماند و طرف آلمانی را عامل ویرانی پیوندهای دوجانبه دانست.
به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه ای وزارت امور خارجه روسیه درباره ویران شدن پیوندهای روسیه با آلمان آمده است: "ما تقاضای وزارت خارجه آلمان مبنی بر تعطیلی سرکنسولگری های روسیه در هامبورگ، لایپزیگ، مونیخ و فرانکفورت آمل ماین را تا 31 دسامبر 2023 به دلیل تصمیم آلمان برای کاهش حضور کنسولی خود در روسیه، اقدام غیردوستانه دیگری می دانیم و این کار آلمان را با هدف تخریب بیشتر روابط روسیه و آلمان، که چندین دهه همکاری چند جانبه، شدید و متقابل سودمند را در بر گرفته است، می دانیم".
Табличка с гербом у проходной Генерального консульства Германии в Калиниграде - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
آلمان از بسته شدن چهار سرکنسولگری روسیه خبر داد
وزارت خارجه روسیه خاطر نشان کرده است، که که آلمان به بهانه های آشکارا دور از ذهن" اخیرا اخراج دسته جمعی دیپلماتان روسی را آغاز کرده است و برای شماری از دسته ها از کارمندان نمایندگی های خارجی سهمیه بندی کرده است. صدور ویزا را به تعویق انداختند، در حالی که تفاوت مضاعف به نفع خود را از نظر تعداد پرسنل موسسات خارجی فراموش کردند".
در همین راستا، این وزارتخانه تاکید کرد، که مسکو اقدامات تلافی جویانه را صرفاً در پاسخ و بر اساس اصل عمل متقابل انجام داده است و همچنین افزوده است، که طرف روسی هرگونه تلاش برلین برای رهایی از خود را از تقصیر تشدید تنش‌هایی که دائماً انجام می‌دهد رد می‌کند.
وزارت خارجه روسیه در ادامه نوشته است: "ما یک بار دیگر از مقام های آلمانی می خواهیم که متوقف شوند. بدیهی است که برلین، در تب و تاب یک سیاست خصمانه، در حال از دست دادن همه جانبه خود است. آلمان باید درک کند که تمام مسئولیت تخریب روابط دوجانبه بر عهده طرف آلمانی است. در برلین، تردیدی وجود ندارد که این اقدامات تحریک آمیز بداندیشانه بدون پاسخ مناسب ما باقی نخواهد ماند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала