ماکرون: اتحادیه اروپا باید در سیاست پذیرش اعضای جدید تجدید نظر کند

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Президент Франции Эмманюэль Макрон на пресс-конференции по итогам саммита Европейского союза в Брюсселе
Президент Франции Эмманюэль Макрон на пресс-конференции по итогам саммита Европейского союза в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور فرانسه، گفت: اتحادیه اروپا باید در سیستم حکومتی و سیاست پذیرش اعضای جدید تجدید نظر کند.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در نشستی انجمن امنیتی Globsec در براتیسلاوا که در ویب سایت این رویداد پخش شد،گفت: "ما باید به گسترش اروپا فکر کنیم. پرسش این نیست که آیا باید گسترش دهیم یا چه زمانی. پرسش این است که چگونه این کار را انجام دهیم. فرانسه پیش از این از تغییر در روش گسترش اتحادیه اروپا پشتیبانی کرده بود. جنگ در اوکراین و وخامت اوضاع در بالکان شرقی نشان می دهد که روش کنونی کار نمی کند".
Президент Франции Эммануэль Макрон на Мюнхенской конференции по безопасности - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.04.2023
ماکرون: اجازه نمی دهم روسیه در اوکراین پیروز شود
وی خاطرنشان کرد، که منتظر ماندن کشورها و وعده پیوستن آنها به اتحادیه اروپا اشتباه است و مملو از بی ثباتی اروپا است که "در چند سال آینده می تواند به وخامت شدید اوضاع منجر شود".
ماکرون گفت: "اشتباه دوم این است که بگوییم: "ما گسترش خواهیم داد، این وظیفه ژئوپلیتیکی ما است - هر چه زودتر اوکراین، مولداویا و کشورهای بالکان را به هم پیوند دهیم و اصلاحات بعداً انجام خواهد شد". این یک فاجعه نیز خواهد بود، زیرا اروپا با تعداد زیادی از واگرایی ها تضعیف خواهد شد".
به باور وی، "توضیح نظری و ژئوپلیتیکی" راهبردی اتحادیه اروپا ضروری است.
او گفت: "بلی، اتحادیه اروپا باید گسترش یابد. بلی، از نظر مدیریتی باید عمیقاً بازاندیشی شود، قالب های جدید زیادی باید ابداع شود و جزئیات هر کدام روشن شود. این تنها راه پاسخگویی به انتظارات مشروع بالکان شرقی، مولداویا و اوکراین برای تبدیل شدن به بخشی از اتحادیه اروپا است و در عین حال اثربخشی ژئوپلیتیک اتحادیه اروپا را حفظ می کند".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала