پاسخ لاوروف به پرسش های اسپوتنیک در دیدارش از بوروندی درباره ای انرژی هسته ای و کود

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел КНР Цинь Ганом на Гоа
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел КНР Цинь Ганом на Гоа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2023
عضو شوید
وزیر امور خارجه روسیه در جریان دیدارش از بوروندی به پرسش های خبرنگار اسپوتنیک درباره پیوندهای روسیه و بوروندی پاسخ داد.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در جریان سفرش به کشور افریقایی بروندی به پرسش های خبرنگار اسپوتنیک درباره ای پیوندهای روسیه و بروندی پاسخ داد.
وزیر خارج روسیه در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک که آیا برنامه ای برای عرضه کودهای روسی به منطقه وجود دارد؟ گفت: "هم بوروندی و هم بسیاری دیگر از کشورهای افریقایی به شدت به کود نیاز دارند و خواهان ادامه و گسترش کودهای روسیه هستند. ما برای این کار آماده هستیم و همانطور که می دانید، رئیس جمهور پوتین در سپتامبر گذشته اعلام کرد که ما آماده ایم 300 هزار تن از کودهای خود را که به طور غیرقانونی در بنادر اتحادیه اروپا ضبط شده است به کشورهای افریقایی اهدا کنیم. رهبری اتحادیه اروپا، مطابق با شیوه های استعماری، با عادات استعماری، این ابتکار را بسته کرد. شش ماه طول کشید تا حداقل اولین دسته 20000 تنی به مالاوی ارسال شود. و اخیراً یک محموله دیگر از مقدار مشابه کود به کنیا انجام شد. محموله مشابهی برای نیجریه در آینده نزدیک برنامه ریزی شده است. بار دیگر تاکید می کنم که همه اینها به قیمت تلاش های باورنکردنی برنامه جهانی غذا، دبیر کل سازمان ملل متحد، برای غلبه بر موضع آشکارا روس هراسی اعضای اتحادیه اروپا، که با هر گونه ابتکاراتی که به یک طریق مخالفت می کنند، انجام می شود. و یا در صورت ارائه چنین کمکی توسط طرف روسیه، به کشورهای در حال توسعه کمک خواهد کرد. در کار بیشتر برای رفع این موانع غیرقانونی که اتحادیه اروپا ایجاد می کند، همانطور که امروز با آقای رئیس جمهور توافق کردیم، نیازهای بوروندی را به عنوان یکی از اولویت ها در نظر خواهیم گرفت".
Здание Капитолия в Вашингтоне, США. Архивное фото - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2023
لاوروف: لندن و واشنگتن مفکوره به جز از فرمول های وحشیانه زلنسکی ندارند
لاوروف در پاسخ به این پرسش خبرنگار اسپوتنیک، که بوروندی فدراسیون روسیه را برای همکاری در انرژی هسته ای انتخاب کرده است، آیا جزئیاتی از نقشه راهی که امروز به آن اشاره کردید وجود دارد؟ چنین روشنی انداخت: "3 ساعت از زمانی که به نقشه راه انرژی هسته ای اشاره کردم می گذرد، بنابراین جزئیات زیادی وجود ندارد. ما دوباره بر تعهد هر دو طرف به تکمیل سریع مقدمات، با در نظر گرفتن این نقشه راه برای توافق بین دولتی در زمینه همکاری در زمینه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای، تاکید کردیم. رئیس جمهور بوروندی علاقه خود را به استفاده از فناوری های روسی در این زمینه برای ایجاد صنعت مرتبط در بروندی تایید کرد. این امر با امضای توافقی که ذکر کردم و تکمیل کار بر روی یادداشتی در مورد آموزش پرسنل بوروندی در زمینه اتم صلح آمیز تسهیل خواهد شد".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала