وحشت امریکا؛ ضربه ویرانگر پوتین به واشنگتن

© Photo / PixabayДолларовая банкнота в земле
Долларовая банкнота в земле - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.05.2023
عضو شوید
موریس، روزنامه نگار امریکایی جایگزینی دالر در بریکس را ضربه‌ای از سوی روسیه و چین به امریکا خواند.
به گزارش اسپوتنیک، کلایتون موریس، روزنامه نگار امریکایی و مجری برنامه رداکتد نیوز (Redacted News)، گفت که روسیه و چین در حالی که برای جایگزینی آن در بریکس تلاش می کردند، ضربه ای ویرانگر به دلار وارد کردند.
این روزنامه نگار اظهار داشت: "پوتین و چین ضربه ویرانگر دیگری به غرب وارد کردند.<…> کشورهای بیشتر و بیشتری تصمیم می گیرند دالر امریکا را کنار بگذارند - لائوس، پاکستان، آرژانتین، برزیل - همه از دالر برای انجام معاملات دور می شوند."
به گفته وی، رسانه های غربی تقریباً هیچ توجهی به این اقدام کشورهای عضو بریکس نداشتند. وی همچنین افزود که مشکل بدهی امریکا و کسری تجاری باعث شده است که دالر به عنوان یک ارز بین المللی "کمتر جذابیت" داشته باشد.
ترامپ دالر می کشد، تا امریکا را نجات دهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 17.05.2023
تغییر جهانی، کدام ارزها جایگزین دالر خواهد شد؟
موریس در ادامه افزود، در عین حال، واشنگتن به قرض گرفتن پول از چین و خرج کردن آن در مجتمع نظامی- صنعتی ادامه می دهد که تنها وضعیت بدهی عمومی را تشدید می کند.
این مقاله نویس به شوخی گفت: "طرح درخشان پولشویی به نام بودجه دفاع ملی ایالات متحده".
این روزنامه نگار در مورد تحریم های ضد روسیه خاطرنشان کرد که رد سوخت روسیه فقط به غرب آسیب می رساند، زیرا روسیه به عنوان تامین کننده گاز تقریباً به طور کامل واردکنندگان اروپایی را با سایر کشورها "جایگزین" کرد.
قابل یادآوری است که پیش از این، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد که کشورهای بریکس روند انتقال به ارزهای ملی را تسریع کرده اند. به گفته وی، محدودیت صادرات روسیه "بسیاری از کشورها را تحریک می کند تا به فکر جایگزینی برای دلار باشند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала