دانشمندان: پیشرفت کیسه‌داران نسبت به پستانداران ثابت شد

© AP Photo / Steve HollandДевочка с кенгуру на пляже накануне Рождества в Австралии
Девочка с кенгуру на пляже накануне Рождества в Австралии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2023
عضو شوید
یک مطالعه جدید توسط محیط شناسان در کینگز کالج لندن، این ایده را که کیسه داران "ابتدای تر" از پستانداران هستند، مورد تردید قرار می دهد. نویسندگان مطمئن هستند که از زمانی که کیسه‌داران و پستانداران یک اجداد مشترک داشتند، اولی بسیار بیشتر از دومی تغییر کرده است. نظر این دانشمندان در مجله Current Biology منتشر شد.
به گزارش اسپوتنیک، گفته شده است که برای مدت طولانی، مردم با کیسه‌داران به‌عنوان جانورانی "پایین‌تر" رفتار می‌کردند که نشان‌دهنده مرحله‌ای میانی بین جفت و تخم‌زا است. با این حال، کار ما این نظریه تثبیت شده را رد می کند.
این ایده از آنجا ناشی می شود که کیسه داران مانند کانگوروها در مراحل اولیه رشد، جوان به دنیا می آورند و پس از آن رشد خود را در یک کیسه مخصوص کامل می کنند. پستانداران جفتی - مانند انسان - بلافاصله رشد یافته به دنیا می آیند و نیازی به پرورش اضافی ندارند.
باغ وحش آلمان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.09.2021
واکسین حیوانات نیز شروع شد
دانشمندان با استفاده از نمونه های مراحل مختلف تکاملی 22 گونه زنده، از سی تی اسکن برای ترسیم نمودارهای تغییرات استفاده کردند. نویسندگان تغییرات بسیار بیشتری را در رشد جمجمه های کیسه دار کشف کردند. به طور خاص، رشد جمجمه در کیسه‌داران در مقایسه با پستانداران جفتی و جد مشترک آنها که 160 میلیون سال پیش می‌زیست، کندتر است.
تولد زودهنگام در کیسه‌داران شکل متوسط از پستانداران تخم‌زا و جفتی نیست، بلکه شاخه‌ای کاملاً متفاوت از تکامل است. این نیاز به تغییرات بزرگی از نظر تکاملی داشت، می توان گفت که اکنون آنها توسعه یافته ترین حیوانات روی زمین هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала