معاون وزیر داخله روسیه: در افغانستان رشد تولید مت آمفتامین مشاهده می شود

© AP Photo / Rahmat Gulفرهنگ پرورش بنگ بته و چرس در افغانستان
فرهنگ پرورش بنگ بته و چرس در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 29.05.2023
عضو شوید
معاون وزیر داخله روسیه اظهار داشته است که حالا در افغانستان رشد تولید مت آمفتامین مشاهده می گردد.
به گزارش اسپوتنیک، جنرال پولیس آندری خراپوف معاون وزیر امور داخلی فدراسیون روسیه در جمع بندی نتایج اولیه عملیات زیر منطقه ای مبارزه با مواد مخدر سازمان پیمان امنیت جمعی "کانال-آراکس" در ایروان اظهار داشت که تولید مت آمفتامین، علاوه بر تولید گسترده مواد افیونی و حشیش، اخیراً در افغانستان مشاهده شده است و تقریباً در تمام کشورهای همسایه کشف و ضبط می شود.
بر علاوه تولید گسترده مواد افیونی و مواد مخدر گروه حشیش، افغانستان اخیراً شاهد افزایش تولید مت آمفتامین بوده است. وی روز دوشنبه در مرکز مطبوعاتی آژانس گفت: علاوه بر این، تغییر مسیرهای عرضه کوکائین به منطقه مسئولیت CSTO در حال مستندسازی است. دستگیری اخیر یک محموله بزرگ در جمهوری ارمنستان این دارو - بیش از 700 کیلوگرم - تأیید شده است."
 افغانستان به زودی در تولید غیرقانونی مواد مخدر مت آمفتامین پیشرو خواهد شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.10.2021
 افغانستان به زودی در تولید غیرقانونی مواد مخدر مت آمفتامین پیشرو خواهد شد
خراپوف در سخنان خود خاطرنشان کرد که یکی از مشکلات در حوزه مسئولیت CSTO، تولید مواد مخدر در افغانستان است و 80 درصد مواد مخدر تریاک موجود در بازار جهانی هنوز منشاء افغانی دارد.
وزارت امور داخله گزارش داد که این عملیات از 22 تا 26 ماه مه در خاک کشورهای عضو CSTO انجام شد. حدود 10 هزار کارمند مقامات ذیصلاح در آن مشارکت داشتند. بر اساس اطلاعات اولیه، در نتیجه اقدامات هماهنگ در خاک کشورهای عضو سازمان پیمان امنیت جمعی، بیش از 816 کیلوگرم مواد مخدر از قاچاق غیرقانونی کشف و ضبط شد که شامل بیش از 143 کیلوگرم ماری جوانا، بیش از 311 کیلوگرم گیاهان حاوی مواد مخدر است. حدود 30 کیلوگرم حشیش، بیش از 20 کیلوگرم مفدرون، 2، 6 کیلوگرم MDMA، 2.4 کیلوگرم هروئین، 10.2 کیلوگرم مواد روانگردان.
کشف یک محموله بزرگ مواد مخدر در بدخشان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.03.2023
چگونگی وضع قاچاق مواد مخدر افغانستان در خارج
علاوه بر این، نیروهای امنیتی 548 جنایت مواد مخدر را فاش کردند و 88 گروه مواد مخدر را افشا کردند. 347 نفر به دلیل عملیات غیرقانونی با مواد مخدر به مسئولیت اداری معرفی شدند. 88 نفر تحت تعقیب به دلیل ارتکاب جرایم در زمینه قاچاق مواد مخدر بازداشت شدند. همچنین 430 سایت اینترنتی شناسایی شد که از طریق آنها توزیع اطلاعات ممنوعه مرتبط با مواد مخدر انجام شد. از متخلفان 20 واحد سلاح گرم و 410 واحد مهمات کشف و ضبط شد.
همچنین همانطور که در وزارت امور داخله اشاره شده است، در جریان این عملیات تعدادی تحویل کنترل شده بین المللی انجام شد، فعالیت چندین کانال قاچاق مخفی باز و سرکوب شد، سه لابراتوار بسیار مجهز مواد مخدر منحل شد و یک دستگاه بزرگ جامعه جنایی سازمان یافته فراملی افشا شد. تراکنش‌های مالی مشکوک بیش از 300 نفر در ارتباط با ترانزیت پول و استفاده از کارت‌های بانکی "افت" و تراکنش‌های ارزهای دیجیتال به مبلغ بیش از 750 میلیون روبل شناسایی شد. این وزارتخانه تاکید کرد: "این نشان دهنده تمرکز کشورهای عضوCSTO بر نابودی بخش اقتصادی تجارت مواد مخدر و جستجوی دارایی های مجرمانه است."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала