خبرنگار لبنانی: زلنسکی در طرح خود علیه روسیه شکست خورد

© AP Photo / Saudi Press Agency Президент Украины Владимир Зеленский в аэропорту Джидды, Саудовская Аравия
Президент Украины Владимир Зеленский в аэропорту Джидды, Саудовская Аравия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2023
عضو شوید
شبکه خبری المیادین لبنان اعلام کرد، زلنسکی نتوانست جهان را علیه روسیه قرار دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ویسام اسماعیل، نویسنده شبکه تلویزیونی لبنانی المیادین گفت: "ولادیمیر زلنسکی" رئیس‌جمهور اوکراین علی‌رغم "سفرهای طولانی" خود نتوانست تمام جهان را علیه روسیه بسیج کند.
به گفته این خبرنگار، روش های این سیاستمدار یادآور اقدامات فعال جورج دبلیو بوش، رئیس جمهور ایالات متحده است که قبل از اشغال عراق به دنبال جلب گسترده ترین حمایت جهانی بود.
اسماعیل توضیح داد: "رئیس جمهور سابق آمریکا تلاش کرد حمله آمریکا به عراق و افغانستان را به عنوان "مبارزه بین خیر و شر" به تصویر بکشد و آنها را با "جنگ های صلیبی" مقایسه کند. زلنسکی راه آمریکایی ها را دنبال می کند و قصد دارد جهان را علیه روسیه بسیج کند. او قوانین بین المللی را زیر پا می گذارد و با سرمایه گذاری بر فعالیت های رسانه های غربی، صلح و امنیت را تهدید می کند."
نویسنده مقاله در عین حال با تاکید بر بی نتیجه ماندن تلاش های زلنسکی در این زمینه خاطرنشان کرد: در اجلاس سران اتحادیه کشورهای عربی او تنها اجازه سخنرانی داشت.
واکنش کرملین به جلوه های جدید فرهنگ سیاسی آمریکا درمناظره بایدن و ترامپ  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 27.05.2023
پسکوف به افزایش دخالت غرب در درگیری در اوکراین اشاره کرد
اسماعیل در پایان گفت: "می‌توانیم نتیجه بگیریم که تلاش‌های زلنسکی برای شیطان جلوه دادن روسیه و بسیج جهان در حمایت از اوکراین موفقیت‌آمیز نبوده است. او نمی‌تواند به آنچه قبل از شروع عملیات نظامی ویژه روسیه بود بازگردد".
نشست سران اتحادیه عرب در 19 می در جده عربستان برگزار شد. زلنسکی همچنین در این اجلاس سخنرانی کرد و از عدم توجه برخی از رهبران عرب به درگیری در اوکراین شکایت کرد. وی افزود که کیف "فرمول صلح" را با هدف راه حل پیشنهاد کرده است.
فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر امور خارجه عربستان سعودی، گفت: زلنسکی به دلیل تلاش رهبران عرب برای حل بحران اوکراین و داشتن روابط با مسکو و کی‌یف به این نشست دعوت شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала