اسکات ریتر: ارسال F-16 به اوکراین نتیجه معکوس خواهد داشت

© Photo / Public Domain / SMSgt Cecilio RicardoИстребители ВВС США F-16 над территорией Ирака
Истребители ВВС США F-16 над территорией Ирака - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
عضو شوید
اسکات ریتر، افسر استخباراتی متقاعد نیروی دریایی امریکا می‌گوید که ارسال جنگنده F-16 به اوکراین نتیجه منفی خواهد داشت.
به گزارش اسپوتنیک، پس از ماه‌ها مشورت، ایالات متحده، ناتو و اتحادیه اروپا در مورد ارائه هواپیماهای جنگنده F-16 ساخت ایالات متحده به اوکراین به توافقاتی دست یافتند.
بر اساس برخی گزارش ها، آموزش پیلوط ها حداقل در یکی از کشورهای ناتو (پولند) آغاز شده است، در حالی که برخی دیگر (دنمارک، پرتگال و هالند) اعلام کرده اند که برای انجام همین کار آماده هستند. با این حال، نه ایالات متحده و نه هیچ کشور ناتو متعهد به ارائه بدنه های واقعی F-16 نیستند، که به این معنی است که از منظر قابلیت جنگی، تا زمانی که چنین هواپیماهایی به اوکراین نرسند، کل این بحث بی معنی است.
آموزش پیلوطان هواپیماهای اوکراینی ماه ها طول می کشد، به این معنی که اولین چیزی که می توان انتظار داشت یک F-16 توسط یک پیلوط اوکراینی در آسمان اوکراین ظاهر شود در اوایل سال 2024 خواهد بود. حتی اگر F-16 در نهایت وارد جنگ به نفع اوکراین شود، این تصور که این هواپیما، که طراحی اولیه آن به دهه 1970 برمی‌گردد، نوعی مزیت تغییر دهنده بازی را در اختیار اوکراین قرار می‌دهد، یک دید پوچ است.
Штаб-квартира НАТО в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
آغاز گفتگو ناتو و اوکراین روی نوآوری‌ها
اوکراین چیزی نزدیک به مدرن ترین و تواناترین نوع F-16 دریافت نخواهد کرد، بلکه هواپیماهایی را دریافت خواهد کرد که از طول عمر عملیاتی خود برای نیروی هوایی کشور انجام دهنده فراتر رفته است - به طور خلاصه، هواپیماهای قدیمی با مشکلات تعمیر و نگهداری شدید و محدود کارایی.
در دستان یک پیلوط بی تجربه، می توان انتظار داشت. اما پیلوطان اوکراینی که با این هواپیماها پرواز خواهند کرد، دورترین چیزی از پیلوطان با تجربه F-16 خواهند بود که می توان تصور کرد. آنها حداقل تجربه را در آزمایش قابلیت های عملکرد F-16 خواهند داشت.
علاوه بر این، اگر اوکراین بخواهد با تجربه ترین خلبانان خود، آنهایی که MIG-29 یا SU-27 پرواز کرده اند، آموزش متقابل انجام دهد، آنگاه مسئله عملکرد حادتر می شود - F-16 یک هواپیمای کاملاً متفاوت از منظر اویونیک است. و پیلوطان که حافظه عضلانی آنها با هواپیماهای دوران شوروی گره خورده است نسبت به پیلوطان با تجربه کمتری که از صفر شروع به کار می کنند، یک نقطه ضعف مشخص خواهند داشت.
ارتش روسیه از دهه 1970 خود را برای جنگ با اف-16 آماده می کرد، زمانی که این هواپیما پیشرفته در نظر گرفته می شد و با هواپیماهای شوروی و قابلیت های دفاع هوایی هماهنگ می شد. بیش از 40 سال از اولین پرواز F-16 در آسمان اروپا می گذرد و از آن زمان متخصصان شوروی - و بعداً روسی - در نبردهای هوایی به طور منحصر به فردی بر چگونگی شکست دادن F-16 در نبرد متمرکز شده اند.
سلاح کیمیاوی امریکا: میراث زنده جنگ سرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.05.2023
امریکا به ایجاد سلاح بیولوژیکی اوکراین عجله دارد
در حالی که یک F-16 جدید، مجهز به بهترین تسلیحات و تجهیزات اویونیکی که امریکا در اختیار دارد و توسط یک پیلوط باتجربه پرواز می‌کند، ممکن است شگفتی‌هایی را برای روس‌ها به همراه داشته باشد، F-16 قدیمی‌تر که توسط پیلوطان اوکراینی با تجربه محدود در بدنه هواپیما پرواز می‌کند. نه به طور خلاصه، روس‌ها به راحتی هر اف-16 اوکراینی را که تلاش می‌کند روسیه را در نبرد هوا به هوا درگیر کند یا از نیروهای اوکراینی پشتیبانی هوایی نزدیک کند، ساقط می‌کنند. و سپس بحث تعمیر و نگهداری وجود دارد - F-16 یک هواپیمای بی ثبات تحت بهترین شرایط است که برای حفظ قابلیت عملیاتی نیاز به تعمیر و نگهداری مداوم دارد.
اوکراین هواپیماهای F-16 قدیمی را دریافت خواهد کرد که از عمر عملیاتی مطلوب خود فراتر رفته اند. با توجه به زمان زیادی که برای آموزش پرسونل تعمیر و نگهداری هواپیما که با بدنه هواپیما، ماشین و سیستم های اویونیک آشنا هستند، این هواپیماها به تعمیر و نگهداری بیشتری نیاز دارند، مجموعه مهارتی که اوکراین در حال حاضر از آن برخوردار نیست و هرگز نخواهد داشت. نیروی هوایی اوکراین در حال حاضر با SU-27 پرواز می کند، یک هواپیما دارای قابلیت های مشابه یا برتر از F-16 است.
نیروی هوایی و شبکه پدافند هوایی روسیه توانایی SU-27 اوکراینی را برای داشتن هرگونه تأثیر معناداری بر میدان جنگ رد کرده است.
تصمیم برای ارائه هواپیماهای F-16 به اوکراین یک تصمیم کاملا سیاسی است و برای ایجاد این تصور طراحی شده است که ایالات متحده و متحدان اروپایی آن هر کاری که ممکن است انجام می دهند تا به اوکراین فرصت جنگی در درگیری های مداوم خود با این کشور بدهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала