حملات تروریستی قوای خاص اوکراین بر استیشن هستوی روسیه خنثی شد

© Sputnik / Konstantin Chalabov /  مراجعه به بانک تصاویر Калининская АЭС в городе Удомля Тверской области
Калининская АЭС в городе Удомля Тверской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
عضو شوید
سازمان امنیت فدرال روسیه اطلاع داد که حمله تروریستی برنامه ریزی شده توسط نیرو های خاص اوکراین درآستانه 9 ماه می، روز پیروزی در استیشن های هستوی لنینگراد و کالینین، یعنی تخریب بیش از 30 دکل انتقال برق این استیشن های هستوی را خنثی کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، در این اطلاعیه آمده است: " سازمان امنیت فدرال روسیه از حمله تروریستی به تاسیسات هستوی که توسط سرویس های ویژه اوکراین برنامه ریزی شده بود، جلوگیری کرد. سازمان امنیت فدرال روسیه اشاره می کند، در آستانه روز پیروزی، یک گروه خرابکار و تروریست سرویس اطلاعات خارجی اوکراین "تلاشی برای تخریب بیش از 30 دکل از خطوط برق فشار قوی استیشن های هستوی لنینگراد و کالینین انجام داد." طبق برنامه سرویس های خاص اوکراین، این امر "به تعطیلی راکتورهای هستوی، اختلال در عملکرد عادی استیشن هستوی و آسیب جدی اقتصادی و اعتباری به فدراسیون روسیه منجر می شد."
Въезд на Каховскую ГЭС имени П. С. Непорожнего в Херсонской области - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.03.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
کیف آمادگی منفجر نمودن استیشن برق آبی "کاخوفسکایا" را می گیرد
در این گزارش آمده است: تروریست ها موفق شدند یک ستون خط انتقال برق استشن هستوی لنینگراد را منفجر و چهار ستون دیگر را مین گذاری و بمب های دست ساز را زیر هفت ستون نیروگاه هستوی کالینین قرار دهند. استیشن هستوی لنینگراد در نزدیکی شهر ساسنووی بور(شهر لنینگراد) واقع شده است. این بزرگترین استیشن هستوی روسیه از نظر ظرفیت نصب شده و تنها استشن های است که در آن واحدهای برق از دو نوع مختلف - کانال اورانیوم-گرافیت و آبی-آبی (دو واحد RBMK-1000 با ظرفیت هر کدام 1000 مگاوات و دو واحد 1200 VVER- با ظرفیت هر کدام 1200 مگاوات) در آن کار می کنند.
استیشن هستوی کالینین در نزدیکی شهر اودوملیا (شهر تور) واقع شده و دارای چهار واحد تولید نیرو با راکتورهای VVER-1000 با ظرفیت هر کدام 1000 مگاوات است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала