اتحادیه اروپا در فکر به رویارویی انداخت مولداوی به روسیه است

© Sputnik / StringerУчастники акции протеста оппозиции в Кишиневе
Участники акции протеста оппозиции в Кишиневе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 25.05.2023
عضو شوید
وزارت خارجه ورسیه: اتحادیه اروپا به دنبال ایجاد مولداوی برای رویارویی با روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا بدون اینکه آن را پنهان کند، به دنبال راه اندازی رویارویی مولداوی با روسیه است.
میخائیل گالوزین معاون وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا به دنبال آماده کردن مولداوی برای رویارویی با مسکو است، مسئولیت ضد روسی ماموریت غیر نظامی آنها در این کشور حتی پنهان نیست.
در پایان ماه می، شورای اتحادیه اروپا ماموریت امنیتی مشارکت مدنی خود را در مولداوی آغاز کرد. بر اساس این سند، هدف از این ماموریت، کمک به مقامات در تقویت توانایی مقابله با تهدیدات ترکیبی از جمله امنیت سایبری و مقابله با دستکاری و مداخله اطلاعات خارجی است.
Building of the Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation in Moscow - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.12.2022
وزارت امور خارجه روسیه: پمپاژ سلاح های غربی به مولداوی را محکوم کرد
ما می بینیم که هنگام تصمیم گیری برای ایجاد ساختار میدانی دیگری در فضای پس از شوروی، اتحادیه اروپا با انگیزه های جیوپلیتیکی هدایت می شود. اتحادیه اروپا به دنبال تحکیم مسیر غرب گرایی که توسط رهبری فعلی مولداوی دنبال می شود، کشور را برای رویارویی آماده می کند. این دیپلمات گفت: با روسیه، منافع و روحیات مردم را نادیده می گیرند.
به گفته گالوزین، با شعار مبارزه با "تهدیدهای ترکیبی، دخالت اطلاعات خارجی" در کشور، "سانسور آشکار اعمال خواهد شد، "ارزش‌های" غربی معرفی می‌شود و هر آنچه روسی است ریشه کن خواهد شد.
وی افزود: ما به خوبی به یاد داریم که چنین سیاست در اوکراین به چه چیزی منجر شد.
معاون وزیر امور خارجه در خاتمه گفت: با توجه به ماهیت کاملاً تغییر یافته اتحادیه اروپا که به ابزار جیوپلیتیکی ایالات متحده و ناتو تبدیل شده است، دور از امکان است که حضور جدید در مولداوی به تثبیت وضعیت این کشور کمک کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала