سیستم اس-350 روسیه برای اولین بار هواپیمای اوکراینی را در حالت اتوماتیک سرنگون کرد

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر Зенитный ракетный комплекс С-350 "Витязь"
Зенитный ракетный комплекс С-350 Витязь - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
عضو شوید
سیستم موشکی ضدهوایی "اس-350 ویتاز" روسیه برای اولین بار هواپیماهای اوکراینی را در حالت کاملا اتوماتیک سرنگون کرد.
به گزارش اسپوتنیک، یک منبع نظامی آگاه گفت: "سیستم موشکی ضدهوایی ویتاز در منطقه اجرای عملیات نظامی ویژه روسیه برای اولین بار در جهان در شرایط جنگی به صورت کاملا اتوماتیک و بدون مشارکت اپراتور، شناسایی، ردیابی و سرنگونی اهداف هوایی اوکراینی را انجام داد. چندین هواپیمای جنگی و پهپاد اوکراینی توسط موشک های این سیستم ساقط شدند."
به گفته وی، خدمه تنها عملکرد مجتمع را کنترل می کرد.
منبع گفت: "حالت خودکار بر اساس این اصل اجرا شد که شخص نمی تواند تصمیمات عناصر هوش مصنوعی مجموعه را در چارچوب وضعیت نبرد هوایی در حال ظهور لغو کند، یعنی اپراتور اصلا در عملیات دخالت نداشت و فقط الگوریتم عملیات انتخاب شده توسط دستگاه را تأیید می کند.
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
افشای ضعف سیستم های دفاعی اوکراین در برابر حملات موشکی روسیه
این منبع افزود که ویتاز به طور همزمان در دو حالت راداری فعال و غیرفعال کار می کند. این روش ایمنی مجموعه توانایی آن در شناسایی و طبقه بندی اهداف را افزایش می دهد.
سیستم موشکی" S-350 " یک سامانه ضد هوایی چند کاناله متحرک است که توسط شرکت آلماز-آنتی برای نیروهای موشکی ضد هوایی توسعه یافته است. این سیستم برای محافظت از تاسیسات دولتی، اداری، صنعتی و نظامی و گروه‌های نیروها در برابر حملات تسلیحات مدرن و پیشرفته هوایی طراحی شده است.
بر اساس منابع مستقل، این مجموعه قادر است اهداف هوایی آیرودینامیکی - هواپیماها، پهپادها، موشک‌های کروز و غیره - را در حداکثر برد 120 تا 150 کیلومتر و اهداف بالستیک را در فاصله حداکثر 25 کیلومتری مورد اصابت قرار دهد. در این صورت حداکثر سرعت اهداف می تواند به دو کیلومتر در ثانیه برسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала