- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

افشای ضعف سیستم های دفاعی اوکراین در برابر حملات موشکی روسیه

© AP Photo / Efrem LukatskyУкраинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве
Украинский флаг и монумент Родина-Мать в Киеве  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.10.2022
عضو شوید
یک نشریه‌ای غربی در گزارشی نوشت: حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی، اوکراین، ضعف سیستم های دافع هوایی نیروهای مسلح اوکراین را برملا ساخت.
گزارش اسپوتنیک، روزنامه فایننشال تایمز به نقل از مقامات غربی و اوکراینی و کارشناسان نظامی نوشت، که حمله گسترده روسیه به زیرساخت های انرژی، ضعف و کمبود سیستم دفاع هوایی نیروهای مسلح اوکراین را آشکار ساخت.
به نظر کارشناسان کمبود سیستم های دفاع هوای اوکراین به یکی از مشکلات اصلی برای رژیم کی‌یف تبدیل شده است.
یک مشاور دفاعی غربی گفت: "مشکل فقط در این موضوع خلاصه نمی‌شود که اوکراین هیچ سیستم دفاع هوایی ندارد، بلکه مشکل اصلی این است که این سیستم ها برای محافظت از چنین کشور بزرگی کافی نیستند، زیرا موشک‌ها می‌توانند از جهات مختلف شلیک شوند".
منابع گفتگو کننده به این روزنامه این فرضیه را رد نکردند که احتمال دارد کی‌یف بخشی از سامانه های دافع هوایی را به خط تماس فرستاد که این امر باعث شد عقب جبهات خالی بماند.
یکی از مقامات گفت: "اوکراین سیستم های محدود دفاع هوایی دوربرد و با دقت بالا را در اختیار دارد، در حالی که کی‌یف به مقدار زیادی چنین سیستم ها نیاز دارد."
پیش از این، نیروهای مسلح روسیه یک حمله گسترده با سلاح های دقیق دوربرد به اهداف سیستم های کنترل نظامی، ارتباطات و انرژی اوکراین وارد کردند. وزارت دفاع تاکید کرد که هدف این حمله محقق شد و تمام اماکن تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در نشستی با اعضای دائم شورای امنیت این کشور گفت، حملات روسیه به زیر ساخت های حیاتی و مهم اوکراین پاسخی بود به حمله تروریستی به پل کریمه و سایر حملات که توسط سرویس های ویژه رژیم کی‌یف ترتیب داده شده بودند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала