سه مشکل پیش روی انتقال اف-16 ها به اوکراین

© Photo / Public Domain / SMSgt Cecilio RicardoИстребители ВВС США F-16 над территорией Ирака
Истребители ВВС США F-16 над территорией Ирака - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
عضو شوید
ستون نویس نیوزویک نوشت، کی‌یف باید سه موضوع مهم را قبل از آغاز تحویل جنگنده های اف-16 توسط غرب حل کند.
به گزارش اسپوتنیک، "الی کوک" در این مطلب اظهار داشت: «تحلیلگران می گویند قبل از اینکه اوکراین بتواند با هواپیماهای جنگی مدرن پرواز کند، باید با مشکلات زیر مقابله نماید: تعیین مدت زمان لازم برای آموزش خلبانان اوکراینی درگیر در کار با F-16، حل مسئله ایجاد زیرساخت های لازم و مقابله با موانع سیاسی».
در این مقاله آمده است که آموزش خلبانان اوکراینی زمان زیادی خواهد برد.
اندرو کورتیس، خلبان بازنشسته بریتانیایی نیز در این باره نظر خود را به اشتراک گذاشت: «آموزش حتی خلبانان باتجربه با یک هواپیمای جدید ماه ها به طول می انجامد».
همانطور که این روزنامه نگار خاطرنشان کرد، استفاده از F-16 نه تنها به متخصصان آموزش دیده نیاز دارد، بلکه به زنجیره های تامین جدید، روش های تعمیر و نگهداری، زیرساخت ها از جمله "باند فرودگاه کاملا مسطح" نیز نیاز دارد. او گفت که علاوه بر این، این جنگنده ها می توانند به "هدف اصلی" برای حملات طرف مقابل تبدیل شوند.
کوک افزود: «ارائه کمک نظامی به کی یف جنبه سیاسی نیز دارد». این روزنامه نگار نتیجه گرفت که تصمیم برای استقرار F-16 پیامدهای ژئوپلیتیکی قابل توجهی دارد و می تواند باعث تشدید بیشتر درگیری شود.
Два истребителя F-16 Fighting Falcons ВВС США во время операции НАТО Союзные силы 20 апреля 1999 года - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
کدام کشور اولین جنگنده F-16 را به اوکراین منتقل خواهد کرد؟
پیشتر متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفته بود که ایالات متحده تامین جنگنده های اف 16 به اوکراین را اولویت خود می داند.
همانطور که یکی از افسران عالی رتبه سابق یکی از کشورهای ناتو به نام "پیر آنرو" در مصاحبه با ریانووستی اعلام کرد، خلبانان اوکراینی این جنگنده ها قرار است تحت یک دوره آموزشی چهار ماهه قرار بگیرند که در طی آن فقط می توانند نحوه آموزش برای انجام وظایف محدود مربوط به پشتیبانی زمینی و بمباران را بیاموزند.
مسکو بارها اعلام کرده است که کمک‌های نظامی غرب برای کی یف اقدامی نادرست بوده و تنها درگیری را طولانی می‌کند و حمل و نقلتسلیحات غربی به هدف قانونی برای نیروهای هوافضای روسیه تبدیل می‌شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала