سخنرانی پوتین در مجمع اقتصادی اوراسیا

© Sputnik / Alexei Danichev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает на заседании Совета законодателей РФ
 Президент РФ Владимир Путин выступает на заседании Совета законодателей РФ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه گفت: پشتیبانان دنیای تک قطبی مجبورند از دستورهای اطاعت کنند و به پای خود شلیک کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی دومین مجمع اقتصادی اوراسیا سخنرانی کرد.
برگزیده ای از سخنان رئیس جمهور روسیه:
پوتین: اطمینان داریم که روسیه و متحدانش به تشکیل جهانی عادلانه تر دست خواهند یافت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
پوتین: اطمینان داریم که روسیه و متحدانش به تشکیل جهانی عادلانه تر دست خواهند یافت
تک قطبی ها به پای خود شلیک می کنند
او گفت: "ما می بینیم که تغییرات واقعاً عمیق و اساسی در عرصه جهانی در حال رخ دادن است. دولت های بیشتری به سوی تقویت حاکمیت ملی، دنبال کردن یک سیاست داخلی و خارجی مستقل و پایبندی به مدل توسعه خود حرکت می کنند".
به گفته رئیس جمهور، کسانی که طرفدار تک قطبی هستند و "آنهایی که هنوز مجبور به اطاعت از دیکته های آنها هستند" به پای خود شلیک می کنند.
پوتین افزود: "تغییرات چشمگیر در حوزه مالی بین المللی نیز در حال رخ دادن است و من می خواهم با رضایت خاطر نشان کنم که روسیه نه تنها در حال سازگاری است، بلکه به یکی از رهبران این فرآیندها تبدیل می شود".
او پیشنهاد می کند، که تمرکززدایی از سیستم مالی جهانی منجر به "سیاسی زدایی از کار در حوزه اقتصادی" خواهد شد.
پوتین گفت: "این کشور کمتر به پدیده‌های بحرانی در کشورهایی که هنوز دارای مزیتی مانند ارزهای ذخیره جهانی هستند، وابستگی کمتری خواهد داشت، امنیت نه تنها شهرک‌سازی‌ها، بلکه کل اقتصاد جهان را افزایش می‌دهد و کار در حوزه اقتصادی را غیرسیاسی می‌کند".
کارشناسان "بر فراز تپه" اشتباه کردند
وی درباره ای پویایی روابط اقتصادی در کشورهای عضو اورآسک - روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و تاجیکستان - خاطرنشان کرد، که پیش بینی های بدبینانه مربوط به بحران جهانی محقق نشد.
رئیس جمهور روسیه اطمینان داد: "عددها خودشان گویای مطلب هستند. علیرغم بحران گسترده در اقتصاد و تجارت جهانی، خطرات ژئوپلیتیک قابل توجه و عامل عدم اطمینان، کل تولید ناخالص داخلی اتحادیه اوراسیا برای سال 2022 کاهش یافت، اما 1.6 درصد کاهش یافت و برخی کارشناسان برفراز تپه در آنجا به اصطلاح مردم ما هستند. می گویند، آنها سناریوی کاملاً متفاوتی را پیش بینی کردند، چنین سناریویی رانش زمین. چنین چیزی اتفاق نیفتاده است و مطمئناً دیگر تکرار نخواهد شد".
مسکو اهمیت فزاینده ای به ایجاد مسیرهای لجستیکی جدید می دهد.
پوتین گفت: "بدیهی است که امروزه اهمیت ساخت زنجیره های لجستیک پایدار جدید و توسعه شتابان مسیرهای بین المللی افزایش یافته است. ما به این کار چه در چارچوب اورآسیا و چه خارج از آن، از جمله در پروژه دهلیز شمال-جنوب اهمیت زیادی قائل هستیم".
نشست عمومی گسترده
به گفته وی، روسیه "همیشه مسئولانه و با وجدان به تعامل با همه کشورها برخورد می کند" و توافقات اتخاذ شده در چارچوب اتحادیه اقتصادی اوراسیا را به طور کامل و به موقع انجام می دهد.
در همان زمان، "چنین طیف گسترده ای" از شرکت کنندگان در انجمن، به گفته رئیس دولت روسیه، می گوید که نقش EurAsEC در حال افزایش است، "از جهانی به سرعت در حال تغییر، توسعه موفقیت آمیز ادغام اوراسیا صحبت می کند. و علاقه فزاینده ای که سازمان ما در خارج از کشور برمی انگیزد."
وی تضمین حاکمیت فناوری را یکی از وظایف اولویت دار انجمن خواند.
پوتین خلاصه کرد: "کشورهای ما دارای پتانسیل علمی، انسانی و صنعتی کافی برای تولید محصولات با کیفیت بالا و با فن آوری بالا هستند که می توانند در برابر رقابت در بازارهای جهانی مقاومت کنند. ما درک می کنیم که این یکی از مهمترین لحظات تا به امروز است. زیرا تضمین استقلال فن آوری در واقع هسته اصلی استقلال اقتصادی و در نتیجه سیاسی است".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала