بانک مرکزی روسیه: روند تبدیل یوان به ارز ذخیره جهانی در حال انجام است

© Sputnik / Михаил Воскресенский /  مراجعه به بانک تصاویر Банк России
Банк России - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.05.2023
عضو شوید
معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه از روند تبدیل یوان به یک ارز ذخیره جهانی و بین المللی شدن آن خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، کسنیا یودایوا، معاون اول رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که روند تبدیل یوان به یک ارز ذخیره جهانی و بین المللی شدن آن در حال انجام است.
یودایوا در دومین مجمع اقتصادی اوراسیا گفت: روند بین المللی شدن یوان جریان دارد. یوان در SDR (سبد حق برداشت ویژه) گنجانده شده، سیستم مبادله بین بانک های مرکزی ایجاد و سیستم CIPS (سیستم پرداخت بین بانکی فرامرزی) تشکیل گردیده است.
وی خاطرنشان کرد که در حالی که سهم یوان در تجارت جهانی اندک است، اما اخیراً روند بین المللی شدن یوان به طور فعال قابل مشاهده است. وی تأکید کرد که به ویژه، نمایندگان کشورهای آمریکای لاتین، به عنوان مثال، برزیل و آرژانتین، کشورهای خاورمیانه، به عنوان مثال، عربستان سعودی، سخنرانی کرده و گفته اند که آنها به استفاده فعال تر از یوان در شهرک سازی روی می آورند. .
معاون بانک مرکزی روسیه افزود:"اخیرا آماری در اینباره ظاهر شد که در ماه‌های اخیر استفاده از مبادلات یوان بین بانک مرکزی چین و بانک‌های مرکزی کشورهای دارای بازارهای نوظهور افزایش یافته است. البته در این راستا احتمالات تبدیل یوان به ارز ذخیره جهانی مطرح می شود. روند قطعا به این سمت در حال حرکت است. این روند احتمالاً به آن سرعتی که گاهی به نظر می رسد به پیش نمی رود اما با این وجود جریان دارد.
به گفته وی، "تقویت نقش یوان، از جمله به عنوان یک واحد پول منطقه ای یا واحد پول جنوب یا شرق، قطعا وجود دارد، به ویژه با توجه به نقشی که چین به عنوان شریک تجاری و شریک سرمایه گذاری، به ویژه در زیرساخت ها ایفا می کند. در طیف وسیعی از کشورها."
مجمع اقتصادی اوراسیا (EEF) یک رویداد تجاری سالانه اقتصادی اوراسیا EAEUاست که به نوبه خود در کشوری که ریاست نهادهای EAEUرا بر عهده دارد برگزار می شود. اولین مجمع اقتصادی اوراسیا در 26 می 2022 در بیشکک برگزار شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала