وزیر خارجه پیشین پاکستان بازهم دستگیر شد

© Shah Mahmood Qureshi Twitterروند صلح افغانستان محور گفت و گوی تیلیفونی وزیر خارجه پاکستان و امریکا 
روند صلح افغانستان محور گفت و گوی تیلیفونی وزیر خارجه پاکستان و امریکا  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
عضو شوید
دادگاه عالی اسلام‌آباد صبح سه‌شنبه حکم آزادی شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پیشین پاکستان را صادر کرد. اما، او پس از بیرون شدن از زندان دوباره دستگیر شد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، دادگاه عالی اسلام‌آباد صبح سه‌شنبه حکم آزادی شاه‌محمود قریشی، وزیر خارجه پیشین پاکستان را صادر کرد. اما، او پس از بیرون شدن از زندان دوباره دستگیر شد.
پولیس درباره دستگیری دوباره ای قریشی توضیحی نداده، اما بار پیش او به اتهام تحریک هواداران عمران خان به خشونت بازداشت شده بود.
او پیش از دستگیری به رسانه‌ها گفت که از حزب تحریک انصاف خارج نمی‌شود.او گفت: "من در حزب بودم، هستم و خواهم ماند".
مسرت چیمه، از رهبران دیگر حزب تحریک انصاف و شوهرش جمشید اقبال چیمه، نیز صبح روز سه‌شنبه زمانی که به حکم دادگاه از زندان ادیاله بیرون آمدند، توسط پولیس دوباره دستگیر شدند.
وزیر خارجه پاکستان: هند از تروریسم پشتیبانی می کند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.11.2020
وزیر خارجه پاکستان: هند از تروریسم پشتیبانی می کند
به نظر می‌رسد دستگیری مجدد رهبران حزب تحریک انصاف پاکستان به دستور ارتش این کشور صورت می‌گیرد.
گمان بر این است که ارتش از اعضای دستگیرشده حزب تحریک انصاف می‌خواهد که از حزب خارج شوند و خروج شان را در کنفرانس خبری اعلام کنند. انکار از این امر موجب دستگیری مجدد می‌شود.
شیرین مزاری و فیاض‌الحسن چوهان امروز سه‌شنبه خروج‌شان از حزب تحریک انصاف را اعلام کردند. قبل از این دو، عامر محمود کیانی، ملک امین اسلم، محمود مولوی و آفتاب صدیقی نیز با فشار ارتش راه‌ شان را از عمران خان جدا کردند.
عمران خان، رهبر تحریک انصاف پاکستان، هفته گذشته در صفحه رسمی توییتر خود نوشته بود: "من با همه کسانی که تحت فشار هستند و مجبور به ترک حزب شده اند همدردی خود را اعلام می‌کنم. و از تمام اعضای ارشدی که در برابر فشار شدید برای خروج از حزب مقاومت می کنند ستایش می‌کنم."
او در مصاحبه با تلویزیون الجزیره نیز گفته بود که با توجه به احتمال پیروزی اش در انتخابات، ارتش و حکومت قصد دارند حزب او را از هم بپاشند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала