اوربان از اروپا خواست تا یک توافقنامه امنیتی با روسیه منعقد کند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан
Премьер-министр Венгрии Виктор Орбан  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
عضو شوید
اوربان، نخست وزیر هنگری از اتحادیه اروپا خواست تا در مورد آینده امنیت اروپا با روسیه توافق کند.
به گزارش اسپوتنیک، ویکتور اوربان، نخست وزیر هنگری در سخنرانی خود در یک مجمع اقتصادی در قطر گفت: اتحادیه اروپا باید با روسیه در مورد آینده امنیت اروپا توافق کند
.وی گفت: "البته باید با روسیه در مورد آینده امنیت اروپا توافقی نهایی کنیم."
این سیاستمدار در مورد آینده خود اتحادیه اروپا خاطرنشان کرد که دو راه برای نگاه کردن به وضعیت وجود دارد. به گفته وی، بروکسل خواهان ایجاد "ایالات متحده اروپا" است و برخی کشورها از جمله هنگری، برعکس، طرفدار گسترش صلاحیت های ملی کشورهای عضو اتحادیه هستند.پیش از این، پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه هنگری، گفته بود که به همکار خود سرگئی لاوروف و اندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، "مکانی برای گفتگوهای صلح در هر زمان" پیشنهاد داده است.
این دیپلمات خاطرنشان کرد که "زمینه کنونی اروپا و فراآتلانتیک" "به نفع انها نیست" و "بیشتر مردم خواهان صلح هستند" توسعه یافته است.در پایان سال 2021، روسیه پیش نویس معاهده با ایالات متحده و توافقنامه با ناتو در مورد تضمین های امنیتی را منتشر کرد.
Председатель Единой России, заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
مدودف: جنایتکاران اوکراینی را "مانند موش" باید نابود کرد
مسکو به ویژه از شرکای غربی خود ضمانت های قانونی برای امتناع از گسترش بیشتر ناتو به سمت شرق، پیوستن به بلوک اوکراین و ایجاد پایگاه های نظامی در کشورهای پس از شوروی خواست.
این پیشنهادها همچنین شامل بند عدم استقرار سلاح های ضربتی ناتو در نزدیکی مرزهای روسیه و عقب نشینی نیروهای اتحاد در شرق اروپا به مواضع سال 1997 بود. در پایان جنوری، ایالات متحده و ناتو به مسکو پاسخ کتبی به این پیشنهاد دادند، اما همانطور که ولادیمیر پوتین گفت، خواسته های روسیه نادیده گرفته شد.
اکنون رهبری ائتلاف در حال بررسی امکان ارائه تضمین های امنیتی به کیف است. در ماه می، میرچا جوآنا، معاون دبیرکل ناتو گفت که اعضای این بلوک "دیر یا زود باید درباره این موضوع بحث کنند"، اما در مورد ارتقای عضویت اوکراین اتفاق نظر وجود ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала