رئیسی: برای بانوان افغانستانی زمینه ای کارهای اجتماعی فراهم شود

 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.05.2023
عضو شوید
رئیس‌جمهور ایران در سفری به اندونزیا، با اشاره به موفقیت بانوان ایرانی گفت، که بانوان و دختران افغانستانی هم این توانمندی را دارند که برای کشور خود و امت اسلامی افتخارآفرینی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران در نشست خبری با همتای اندونزیایی‌اش در جاکارتا امروز سه شنبه گفته است، که باید امکان فعالیت‌های اجتماعی، از جمله بهره‌مندی از فرصت‌های آموزشی برای زنان و دختران افغانستان فراهم شود.
او گفت، که ایران و اندونزیا نسبت به مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی، از جمله مسأله‌ی فلسطین و وضعیت افغانستان دیدگاه‌های مشترکی دارند.
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2023
رئیسی: دولت فراگیر راه حل مشکل افغانستان است
به‌گفته‌ی رئیسی، دیدگاه دو کشور درباره‌ی ضرورت تشکیل دولت فراگیر در افغانستان که از همه اقوام و مذاهب نمایندگی کند و در جهت احقاق حقوق همه‌ی مردم این کشور گام بردارد، یکسان است.
او افزوده است: "معتقدیم زنان و دختران افغانستانی نیز این توانمندی را دارند که برای کشورشان و امت اسلامی افتخارآفرینی کنند و باید امکان فعالیت‌های اجتماعی، از جمله بهره‌مندی از فرصت‌های آموزشی برای آنان فراهم شود".
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان پس از معامله پیچیده و پنهانی با امریکا یکبار دیگر بر افغانستان چیره شد و پس از آن دستورهای تندروانه ای زیادی را بالای شهروندان افغانستان به ویژه بانوان به اجرا گذشت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала