رئیسی: دولت فراگیر راه حل مشکل افغانستان است

© Photo / IRNAابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.04.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ایران درباره تشکیل حکومت افغانستان گفت، که حل مشکلات مردم مظلوم افغانستان با تشکیل حکومتی فراگیر به نمایندگی از همه اقوام، مذاهب و مردم افغانستان مورد تأکید و پشتیبانی جمهوری اسلامی ایران است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رییس جمهور اسلامی ایران در دیدارش با سفیران و کارداران کشورهای اسلامی، از آن میان دیپلماتان گروه طالبان افغانستان در تهران، با بیان این‌که حضور 20 سال امریکا در افغانستان هیچ ثمری جا ناامنی و قتل و کشتار و خونریزی برای این کشور نداشت، بر تشکیل دولت فراگیر در کشور که از همه مذاهب و اقوام نمایندگی کند، تأکید کرد.
رئیس جمهور ایران سیاست همسایگی و ارتباط با کشورهای اسلامی را از اولویت‌های سیاست خارجی ایران دانست و درباره کشور همسایه، افغانستان به عنوان عضوی از پیکره جهان اسلام گفت: "حل مشکلات مردم مظلوم افغانستان با تشکیل حکومتی فراگیر به نمایندگی از همه اقوام، مذاهب و مردم افغانستان مورد تأکید و حمایت جمهوری اسلامی ایران است. دو دهه حضور امریکا و ناتو در این کشور، هیچ ثمری جز جنگ و خونریزی برای مردم افغانستان نداشته و امروز زمان تحقق اراده مردم این کشور برای تعیین سرنوشت‌شان است".
پیش از این وزیر امورخارجه ایران نیز در سخنرانی اش در نشست وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به اضافه روسیه در سمرقند و همچنین در دیدار دوجانبه با امیرخان متقی، سرپرست وزارت امورخارجه امارت اسلامی نیز بر تشکیل دولت فراگیر در افغانستان تأکید کرد.

وی در ادامه در مورد وضعیت کشورهای یمن، سوریه و عراق نیز صحبت کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала