ترس بریتانیایی ها از "سناریوی ناگوار" جنگ افزارهای پوتین

© Sputnik / Ildus GilyazutdinovРоссийская атомная подводная лодка стратегического назначения проекта 955 "Владимир Мономах"
Российская атомная подводная лодка стратегического назначения проекта 955 Владимир Мономах  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2023
عضو شوید
زیردریایی های نیروی دریایی روسیه می توانند زیرساخت های بریتانیا را به طور کامل مختل کنند.
به گزارش اسپوتنیک، دیلی میل می نویسد، زیردریایی های نیروی دریایی روسیه می توانند زیرساخت های بریتانیا را مختل کنند و به یک "سناریوی بحرانی" منجر شوند.
Вестминстерский мост через реку Темза в Лондоне - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.04.2023
واکنش بریتانیا به دکترین جدید سیاست خارجی روسیه
کریس پلینس، ستون نویس این نشریه، می گوید: "ترس فزاینده ای وجود دارد که روسیه بتواند کابل های برق و داده بریتانیا را هدف قرار دهد و در واقع ارتباط آنها را با شبکه جهانی قطع کند و زندگی را در بریتانیا به خطر بیندازد".
به گفته وی، یورش روسیه به چنین کابل هایی می تواند منجر به "پیامدهای ناگوار" شود. به عنوان نمونه، مراقبت های بهداشتی، اقتصاد، بهره برداری از اینترنت، ارتباطات سیار و خدمات اینترنتی در معرض خطر خواهند بود. افزون بر این، این روزنامه نگار افزود، اختلال در شبکه برق می تواند باعث شورش شود.
به گزارش این نشریه، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، نسبت به برنامه دریایی مسکو "طراحی شده برای حمله به خطوط برق و ارتباطات زیردریایی" هشدار داد. به گفته وی، عملیات خرابکاری هم توسط شناگران و هم با زیردریایی های کوچک کنترل از راه دور قابل انجام است.
پیش از این، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، درباره احتمال آسیب به زیرساخت های انرژی و ارتباطات بریتانیا اظهار نظر کرده بود. بنابراین، در سال 2017، در حالی که به عنوان نماینده مجلس خدمت می کرد، خاطرنشان کرد، که "شکست فاجعه بار شبکه های کابلی زیردریایی در نتیجه اقدامات دشمنانه" تهدیدی در سطح یک حمله هسته ای است. افزون بر این، این سیاستمدار گفت، که ضخامت کابل های بحرانی "بیش از ضخامت یک پیف باغ نیست" و برای شکستن آنها مهارت خاصی لازم نیست.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала