چاووش‌اوغلو: شمار زیادی از پناهجویان افغانستانی را از ترکیه به کشورشان بازگرداندیم

© Photo / twitter/Q.Bمولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان
مولود چاووش‌ اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه با امیرخان متقی وزیر خارجه طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2023
عضو شوید
وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه این کشور در تلاش برای باز گرداندن پناهجویان سوری است، گفت که ترکیه شماری زیادی از پناهجویان افغانستانی را حتی پس از چیره شدن گروه طالبان به کشورشان بازگردانده است.
به گزارش به نقل از اناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در سخنانی در پیوند با تدابیر امنیتی در مرز ایران و سوریه برای جلوگیری از ورود مهاجران غیرقانونی گفت: تدابیر لازم اتخاذ می‌شوند ولی باید فراموش نکرد که سه طرف ترکیه به دریا منتهی می‌شود.
اخراج بیش از یک هزار مهاجر از کشور ایران   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.11.2022
ادامه اخراج پناهجویان افغانستانی؛ تنها در هشت ماه بیش 40 هزار مهاجر از ترکیه اخراج شده است
چاووش‌اوغلو در این زمینه گفت: "به دلیل جنگ داخلی از سوریه مهاجران به ترکیه آمدند، همچنین از افغانستان نیز به همین شکل از طریق ایران آمدند. شمار زیادی از افغانستانی ها را به کشورشان بازگرداندیم این روند در دوره طالبان نیز ادامه دارد. آن‌ها را با هواپیما به کشورشان بازگرداندیم".
وی با بیان این که تاکنون 550 هزار سوری به کشورشان بازگردانده شدند، گفت: "این رقم کافی نیست و بیشتر خواهد شد. این افراد نه تنها به مناطق امن بلکه به مناطق تحت کنترل اسد نیز باید فرستاده شوند. در اصل به شهرهایی که آمدند باید باز گردانیم. در حال حاضر وارد تعاملات با رژیم شده‌ و برای ایجاد زیرساخت این امر تصمیم گرفتیم".
وزیر خارجه ترکیه تاکید کرد: "بر روی نقشه راه ایجاد زیرساخت موضوع مذکور تلاش خواهیم کرد. آن‌ها باز خواهند گشت، در این زمینه مصمم هستیم. اما این روند باید انسانی باشد".
وی با اشاره به احداث دیوار در مرز ایران گفت: شماری از مهاجران این جا عبور می‌کنند اما تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی با هدف تحریک افکار عمومی به اشتراک گذاشته می‌شوند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала