اعلام موجودیت "انجمن انسجام دیپلماتان نظام پیشین افغانستان"

© Photo / Facebook account of Embassy of the Islamic Republic of Afghanistan - Cairoسفارت افغانستان قاهره
سفارت افغانستان قاهره - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 22.05.2023
عضو شوید
شماری از دیپلماتان حکومت پیشین افغانستان، نهادی را زیر عنوان "انجمن انسجام دیپلماتان جمهوری اسلامی افغانستان" پایه گزاری کردند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، در اعلامیه‌ای که از سوی انجمن انسجام دیپلماتان حکومت پیشین افغانستان امروز (دوشنبه، ۱ جوزا) منتشر شده، آمده است، که این انجمن "در راستای دفاع از منافع ملی مردم افغانستان، جست‌وجو و دریافت راه‌های بیرون‌رفت از شرایط موجود کشور و تلاش برای برقراری صلح پایدار و واقعی ایجاد گردیده است".
این انجمن ایجاد یک آدرس برای هماهنگی، مشوره و کار مشترک میان دیپلماتان، تلاش برای حل مشکلات آنان در نمایندگی‌های سیاسی و قونسلی افغانستان، کار با نهادها و جامعه‌ی بین‌المللی برای آگاهی‌دهی از تهدیدات ناشی از چیرگی طالبان بر افغانستان و اقناع آنان برای حمایت از تأسیس یک دولت قانون‌مدار و مردم‌سالار در افغانستان، کار برای تقویت روایت عدم تعامل با طالبان و حمایت و دفاع از حقوق شهروندان را از اهداف خود تعریف کرده است.
خواست مجدد اتمر برای مستندسازی جنایات جنگی  وتخطی‌های حقوق‌بشری طالبان   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2022
اتمر: دیپلماتان افغانستان در تلاش کمک به شهروندان افغانستان در اوکراین هستند
این انجمن خود را "یک نهاد غیرانتفاعی، غیروابسته و مستقل" توصیف کرده و گفته که تأسیس آن محصول جلسات مشورتی آنلاین میان دیپلمات‌های برحال و پیشین نظام قبلی افغانستان است که از پنجم ماه دلو سال گذشته‌ی خورشیدی تا اکنون به‌صورت منظم برگزار شده است.
در اعلامیه‌ی این انجمن آمده است که اساس‌نامه‌ی آن در جلسه‌ی ۲۴ ماه ثور سال جاری خورشیدی به تصویب رسیده است.
این انجمن در اعلامیه‌ای که منتشر کرده، مشخص نکرده است که چه کسانی عضویت آن را دارا هستند و ساختار تشکیلاتی آن چگونه است.
یادآوری می کنیم، که پس از فروافتادن نظام جمهوریت، شماری از دیپلماتان نمایندگی‌های سیاسی افغانستان در بیرون از این کشور، اعلام کردند که حاضر نیستند با گروه طالبان کار کنند و هنوز هم از آدرس جمهوری اسلامی افغانستان به کارشان ادامه می دهند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала