سازمان ملل به کشورهای گروه-7: انرژی زغال سنگ را به طور کامل کنار بگذارید

© AFP 2023 / Michal CizekПольская угольная электростанция Туров
Польская угольная электростанция Туров - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2023
عضو شوید
دبیرکل سازمان ملل از کشورهای گروه-7 خواست تا سال 2030 انرژی زغال سنگ را به طور کامل کنار بگذارند.
به گزارش اسپوتنیک، انتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، از کشورهای گروه-7 خواست تا سال 2030 انرژی زغال سنگ را به طور کامل حذف کنند. گروه-7 شامل ایالات متحده امریکا، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، بریتانیا و جاپان است.
به گفته گوترش، جهان تا پایان قرن جاری به سوی گرمایش جهانی 2.8 درجه پیش می رود.
Центр Кабула, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 08.11.2022
افزایش بیماری های تنفسی و سرطانی در افغانستان به دلیل آلودگی آب و هوا + ویدیو
دبیرکل در حاشیه نشست گروه-7 به خبرنگاران گفت: "پنج سال آینده احتمالاً گرم ترین سال های تاریخ خواهد بود. اقدامات اقلیمی موثر است، اما ما به روشنی از برنامه پس مانده ایم".
گوترش گفت، که "برنامه شتاب" پیشنهادی او با هدف جبران زمان از دست رفته است. همانطور که دبیرکل خاطرنشان کرد، این اتحادیه از همه کشورهای گروه-7 می‌خواهد تا حد امکان نزدیک به سال 2040 و کشورهای در حال توسعه نزدیک به سال 2050 به انتشار صفر برسند.
وی خاطرنشان کرد، که کشورهای گروه-7 باید منابع مالی و فنی را برای پشتیبانی از کشورهای در حال توسعه در سرعت بخشیدن به "کاربن زدایی" بسیج کنند. این به حفظ دمای 1.5 درجه کمک می کند.
گوترش گفت: "این مستلزم حذف سریعتر سوخت های فسیلی و افزایش استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر است. این به معنای تعیین قیمت کاربن و پایان دادن به یارانه سوخت های فسیلی است".
دبیرکل در پایان گفت: ""در عین حال، ما به عدالت اقلیمی نیاز داریم. کشورهایی که کمترین تلاش را برای ایجاد بحران آب و هوایی انجام داده اند، بیشترین آسیب را می بینند. ما باید سیستم های سازگاری و هشدار اولیه را تقویت کنیم... 50 درصد بودجه آب و هوا برای کشورهای در حال توسعه باید به سازگاری زمان آن فرا رسیده است که کشورهای توسعه یافته 100 میلیارد دالر وعده داده شده در سال را به کشورهای در حال توسعه ارائه کنند (به منظور مبارزه با تغییرات آب و هوایی)".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала