بایدن: نمی توانم تضمین کنم که امریکا گمانه زنی نمی کند

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Джо Байден во время выступления в Белом доме
Президент США Джо Байден во время выступления в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 21.05.2023
عضو شوید
رئیس جمهور ایالات متحده ای امریکا می‌گوید، که نمی‌تواند اجتناب از گمانه زنی امریکا را تضمین کند.
به گزارش اسپوتنیک، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده اعتراف کرد، که نمی تواند تضمین کند که اپوزیسیون جمهوری خواه با اقدامات خود باعث گمانه زنی حاکمیت نخواهد شد.
او در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر هیروشیمای جاپان پس از نشست سران گروه-7 گفت: "من نمی توانم تضمین کنم که آنها با انجام یک کار ظالمانه باعث پیش فرضی نخواهند شد".
بایدن گفت، که در حال بررسی امکان استفاده از اختیارات ریاست جمهوری برای جلوگیری از گمانه زنی بر اساس اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده است.
Президент Джо Байден шутит о том, к какому репортеру обратиться с вопросом, Белый дом, Вашингтон, США - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.05.2023
کلوپ ویدیو
بایدن، ترامپ و اوباما را اشتباه گرفت + ویدیو
او در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر هیروشیما جاپان به خبرنگاران گفت: "من در حال بررسی اصلاحیه چهاردهم هستم تا ببینم آیا ما قدرت داریم یا نه".
بایدن افزود، که به نظر او چنین اختیاراتی دارد، اما این سوال باقی می ماند که چگونه می توان از آنها بدون خطر به چالش کشیدن استفاده کرد.
بخش چهارم اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی ایالات متحده بیان می کند، که پرداخت بدهی عمومی نباید مورد تردید قرار گیرد. این بخش ممکن است به رئیس جمهور این امکان را بدهد که در مورد بدهی عمومی بدون تایید کنگره تصمیم گیری کند.
پیش از این، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید گفته بود، که تیم کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده، تعدادی پیشنهاد ارائه کرده است که مذاکرات با دولت در مورد بدهی عمومی کشور را به عقب انداخت. وزارت خزانه‌داری در نامه‌هایی به کنگره هشدار می‌دهد که در اوایل 1 جون، اگر قانون‌گذاران اجازه افزایش محدودیت‌های استقراض را تا آن زمان ندهند، ایالات متحده احتمالاً قادر به انجام کامل تعهدات نخواهد بود.
یادآوری می کنیم، که سقف بدهی کنونی امریکا 31.4 تریلیون دالر است. در جنوری به دست آمد، زمانی که دولت برای جلوگیری از پیش‌فرض، "اقدامات فوق‌العاده" تعلیق کمک‌های مالی به صندوق‌های اجتماعی برای کارمندان دولتی را انجام داد. معمولاً کنگره تقریباً به طور خودکار محدودیت‌های استقراض را افزایش می‌دهد، اما این بار اپوزیسیون جمهوری‌خواه که مجلس نمایندگان را کنترل می‌کند، در ازای کاهش چند تریلیون دالری هزینه‌های بودجه را خواستار شد. لایحه جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان تصویب شد، اما هیچ شانسی در سنای دموکرات و رئیس جمهور بایدن، که نشان داده است در صورت رسیدن به آن سند را وتو خواهد کرد، ندارد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала