عمران خان: آماده گفت‌‌وگو هستم اما فرمانده ارتش با من مشکل دارد

© AP Photo / K.M. Chaudaryعمران خان
عمران خان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2023
عضو شوید
نخست‌وزیر سابق پاکستان ضمن تاکید بر آمادگی برای گفت‌و‌گو به منظور پایان بحران در این کشور اعلام کرد، فرمانده ارتش با او مشکلاتی دارد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری نیوز 18 هند، "عمران خان"، نخست‌وزیر سابق پاکستان به رغم اعلام این آمادگی تاکید کرد که افرادی که خواهان ممنوع کردن فعالیت حزب "تحریک انصاف" هستند، خواهان مذاکره و گفت‌و‌‎گو نیستند.
او گفت: "در حال حاضر هیچ گفت‌و‌گویی انجام نمی‌شود. من، سیاستمدار هستم و همیشه برای مذاکرات آماده هستم. برخی افراد می‌خواهند حزب مرا ممنوع کنند و به همین دلیل است که هیچ گفت‌و‌گویی را نمی‌خواهند".
رهبر حزب اپوزیسیون تحریک انصاف پاکستان در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا به مجمع ملی (پارلمان پاکستان) بازخواهد گشت، جواب داد: "حزب من بعد از حکم دادگاه عالی لاهور به مجمع برخواهد گشت".
عمران خان نخست وزیر پاکستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.05.2023
عمران خان به مدت 8 روز بازداشت شد
عمران خان که در مصاحبه با خبرگزاری فرانسه صحبت می‌کرد، ضمن رد هر گونه مذاکره با ارتش پاکستان افزود: "واضح است که فرمانده کنونی ارتش با من برخی مشکلاتی دارد".
وی همچنین در این مصاحبه تاکید کرد که حکومت به رهبری شهباز شریف نخست‌وزیر پاکستان از رویاروی با حزب تحریک انصاف در انتخابات سراسری "می‌ترسد".
نخست‌وزیر سابق پاکستان درباره اعتراضات حامیانش بعد از بازداشت هفته گذشته او که به مرگ 9 نفر و جراحت صدها نفر انجامیدف هم حرف زد.
عمران خان، خشونت‌های مرگبار هفته گذشته را "توطئه" برای توجیه سرکوب کردن حزب تحریک انصاف خواند و افزود: "عناصری بودند که عامدانه خشونت را تحریک کردند. آنها بخشی از حزب نبودند. این بهانه بود تا از آن برای سرکوب حزب استفاده شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала