- اسپوتنیک افغانستان  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه 24 فبروری عملیات ویژه خود را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، هدف این عملیات را "محافظت از افرادی عنوان کرد که در طول هشت سال گذشته توسط رژیم کی‌یف تحت شکنجه و جنایت قرار گرفته اند" .

کاخ سفید: آمریکا با ارائه کمک نظامی به کی‌یف می‌خواهد از آغاز جنگ جهانی سوم جلوگیری کند

© AP Photo / Carolyn Kasterک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی
ک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2023
عضو شوید
دستیار رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی بیان داشت که ایالات متحده همزمان با ارائه کمک به کی‌یف، به دنبال جلوگیری از شروع جنگ جهانی سوم است.
به گزارش اسپوتنیک، جیک سالیوان، دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی، گفت که با ارائه کمک نظامی به اوکراین، آنها در تلاش هستند تا از تشدید تنش که منجر به آغاز جنگ جهانی سوم می‌شود، جلوگیری کنند.
سالیوان در مورد آخرین تصمیم ایالات متحده برای حمایت از شروع آموزش خلبانان اوکراینی برای خلبانی جنگنده‌های F-16 آمریکایی و خطرات مرتبط با تشدید درگیری در اوکراین گفت: "دیدگاه اساسی رئیس جمهور (جو بایدن) این است که ما قصد داریم برای حمایت از اوکراین که به دنبال دفاع از حاکمیت و تمامیت ارضی خود است، هر کاری ممکن است انجام دهیم. ما قصد داریم به گونه‌ی عمل کنیم که از آغاز جنگ جهانی سومجلوگیری شود".
وی در عین حال خاطرنشان کرد که طرف آمریکایی واکنش مسکو را هنگام تحویل انواع خاصی از تسلیحات به کی‌یف زیر نظر دارد.
این در حالی است که پیش ازاین دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در اظهراتی گفت که جهان بیش از هر زمان دیگری به جنگ جهانی سوم نزدیک‌تر است.
وی افزود:"اگر اقداماتی که بایدن در رابطه با اوکراین انجام می‌دهد را دنبال و آن را خوب درک کنید، خواهید دید که او به طور سیستماتیک و شاید ناخودآگاه ما را به سمت چیزی سوق می‌دهد که به زودی می‌تواند به یک جنگ جهانی سومی تبدیل شود."
ترامپ مدعی شد، بایدن تنها رئیس‌جمهوری است که توصیه ژنرال‌ها، بوروکرات‌ها و دیپلمات‌هایی را که فقط وارد کردن آمریکا به جنگ را بلدند، رد می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала