وعده پوتین به سرباز فداکار افغان برای روسیه

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین برای شرکت در اجلاس های سران سیکا و روسیه و آسیای مرکزی وارد آستانه شد
پوتین برای شرکت در اجلاس های سران سیکا و روسیه و آسیای مرکزی وارد آستانه شد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2023
عضو شوید
ریس جمهور روسیه وعده داد که سرباز افغان که برای فداکاری و خدمت به روسیه پاهای خود را از دست داده دوباره راه خواهد رفت.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ولادیمیر پوتین قول داد که سرباز افغان که به روسیه خدمت میکند او در سال 2017 پاهای خود را در اثر یک ماین پاهای خود را از دست داده است، دوباره می تواند راه برود.
رفیع عبدالجبار (با نام "عبدالله") افغان که از سال 2014 از دونباس دفاع می کند. در سال 2017، او با مین برخورد کرد و هر دو پای خود را از دست داد، اما در خدمت ماند.
اکنون او در قطعه یازدهم سپاه 1 ارتش دونتسک به عنوان مربی خدمت می کند. ولادیمیر پوتین از خدمات او تشکر کرد و به او اطمینان داد که در ساخت پروتز به او کمک خواهد کرد.
رفیع عبدالجبار - پشتون، از قبیله خروتی از اتحادیه غیلزایی است. او پسر کاکای گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان است. پدرش از اعضای حزب دموکراتیک خلق بود، در انقلاب اپریل 1978 شرکت کرد و به عنوان والی بدخشان درگذشت.
خود رفیع در سن 7 سالگی به اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی رفت و متعاقباً تمام مشکلات مهاجرت را پشت سر گذاشت، از کودکی تصویر سرباز شوروی را به یاد آورد که جان خود را برای کمک به افغان ها به خطر می انداخت.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала