زاخارووا در مورد اظهارات ایالات متحده در مورد عرضه F-16 به کیف اظهار نظر کرد

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве
Официальный представитель Министерства иностранных дел России Мария Захарова во время брифинга в Москве - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2023
عضو شوید
زاخارووا اظهارات ایالات متحده در مورد عرضه F-16 به کیف را تقلیدی از رفتار قانونی خواند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در گفتگو با شبکه تلویزیونی زویزدا گفت: اظهارات کاخ سفید مبنی بر عدم حمایت ایالات متحده از حملات به خاک روسیه هنگام تحویل جنگنده های F-16 به کیف، تقلید از رفتار قانونی است.
او گفت: "البته هیچ قانونی، قانون بین المللی یا قوانین داخلی وجود ندارد. همانطور که هیچ مبنای اخلاقی برای بیان چنین اظهاراتی وجود ندارد. اشکار است که این تلاشی است برای انجام دوباره کاری که دوست دارید، به عنوان مثال دستکاری معلومات برای دستیابی به اهداف و مقاصد خود تحت پوشش یک اصل شبه بشردوستانه."
همانطور که زاخارووا تاکید کرد، همه به خوبی می دانند که ایالات متحده در حال انجام یک جنگ ترکیبی علیه کل منطقه است، زیرا واضح است که واشنگتن به کسی رحم نمی کند.
سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان گفت: این فقط یک رویارویی با کشور ما نیست، البته استفاده از خاک و مردم اوکراین برای اهداف خود است.
امروز، جیک سالیوان، معاون رئیس جمهور در امور امنیت ملی گفت که ایالات متحده هنگام تامین جنگنده های F-16، از حملات کیف به اهدافی در خاک روسیه حمایت نمی کند.
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров во время встречи с министром иностранных дел КНР Цинь Ганом на Гоа - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 20.05.2023
لاوروف گفت که دوران امتناع از اطاعت یک فرمانروا فرا رسیده است
ایالات متحده و متحدانش، در حالی که پیلوتان اوکراینی F-16 در ماه های آینده آموزش می بینند، تصمیم خواهند گرفت که چه کسی و به چه میزان این هواپیماها را به کیف تحویل دهند. همانطور که سی ان ان قبلا گزارش داده بود، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده و رهبران G7 اطلاع داد که واشنگتن از اقدامات متحدان برای آموزش پیلوتان اوکراینی برای جت های جنگنده، از جمله F-16 حمایت خواهد کرد.
مسکو سال گذشته یادداشتی را به کشورهای ناتو به دلیل عرضه تسلیحات به اوکراین فرستاد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هرگونه محموله با تجهیزات نظامی برای اوکراین به هدف قانونی ارتش روسیه تبدیل خواهد شد. به گفته وی، ایالات متحده و غرب مستقیماً در درگیری دخالت دارند - نه تنها با انتقال سلاح، بلکه با آموزش پرسونل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала