نبنزیا: هدف اصلی غرب در اوکراین شکست روسیه است

© Sputnik / Nancy Siesel /  مراجعه به بانک تصاویر نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند
نبنزیا: سرویس های خارجی برای داعش در افغانستان جنگ افزار تهیه می کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2023
عضو شوید
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در سازمان ملل، در شورای امنیت ملل متحد اعلام کرد که غرب به کیف تسلیحات می‌دهد، نه بخاطر "ارزش‌های انسان‌گرایی"، بلکه از تمایل به وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه پیروی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، نبنزیا گفت "اهداف غرب برای همه آشکار است و سیاستمداران غربی آنها را پنهان نمی کنند. و اینها نه اصول اخلاقی و نه بالاترین ارزش های انسانی بلکه استفاده از اوکراین به عنوان یک میدان آزمایش و ادامه درگیری تا آخرین اوکراینی در تلاش برای وارد کردن شکست استراتژیک به روسیه است".
به گفته وی، "این مبتنی بر تمایل عینی است که آنها همچنان اراده و به اصطلاح قوانین خود را به همه دیکته کنند."
Украинские военные под Артемовском - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
نگرانی وزارت دفاع اوکراین؛ قوای مسلح روسیه در آرتموفسک به شدت تقویت می شوند
نبنزیا اشاره کرد، میلیاردها دالر برای پمپاژ سلاح اوکراین از جیب مالیات دهندگان هزینه می شود که به حساب های مجتمع نظامی-صنعتی غرب واریز می گردد.
نماینده دائم روسیه افزود "در دسامبر سال گذشته، کنگرس ایالات متحده تخصیص 48 میلیارد دالر برای کمک نظامی به اوکراین را تصویب کرد و اخیراً بخش جدیدی این کمک ها به ارزش 1.2 میلیارد دالر اعلام شد. چندی پیش جوزپ بورل، رئیس دیپلماسی اتحادیه اروپا گزارش داد که تمام کمک به اوکراین از سوی کشورها و سازمان های فقط وابسته اتحادیه اروپا 16 میلیارد یورو بوده است".
نبنزیا خاطرنشان کرد "همان بورل پیشنهاد کرد که 3.5 میلیارد یورو برای تامین مالی بیشتر صندوق صلح اروپا که وجوه آن برای تامین هزینه های نظامی به اوکراین استفاده می شود، اختصاص یابد. زمان آن فرا رسیده است که پدیده ها را به نام واقعی خود بخوانیم و نام صندوق صلح اروپا را به صندوق جنگ اروپا تغییر دهیم."
به گفته وی، کمیسیون اروپا در نظر دارد 1.5 میلیارد یورو دیگر برای تولید مهمات اختصاص دهد و همچنین در مورد برنامه های آلمان برای ارسال بیشترین مقدار به اصطلاح کمک به 2.7 میلیارد یورو گزارش شده است.
نماینده دائم روسیه توضیح داد که این کمک ها شامل ماشین های محاربوی، تانک های لئوپارد، تاسیسات دافع هوا، صدها راکت رهبری شده، پهپادهای اکتشافی و وسایط حمایتی لوژستیکی خواهد بود.
Начальник Главного управления разведки Министерства обороны Украины Кирилл Буданов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 16.05.2023
رئیس اطلاعات اوکراین: نیروهای مسلح روسیه یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان است
نبنزیا اضافه کرد: "در مجموع، کشورهای ناتو همانطور که ینس استولتنبرگ، منشی عمومی این سازمان اشاره کرد، تاکنون بیش از 65 میلیارد یورو برای نیازهای نیروهای مسلح اوکراین اختصاص داده اند. برای مقایسه، 18 میلیارد دالر برای امنیت غذایی در سالهای 2021 تا 2023هزینه شده است. اینها اولویت های واقعی غرب هستند."
به گفته وی، دامنه تحویل تسلیحات به طور مداوم در حال گسترش است و بسیار فراتر از تسلیحات دفاعی است. به گفته نماینده دائم روسیه ، کشورهای اروپایی گزارش می دهند که تاکنون 600 تانک به اوکراین ارسال شده است.
او گفت: "تامین طیارات نظامی - جنگنده ها و بمب افکن ها - در حال بحث است. طبق گزارش رسانه ها، آموزش خدمه در کشورهای اروپایی راه اندازی شده و قوای خاص در آلمان آموزش می گردند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала