طالبان تحصیلات عالی می خواهند+ویدیو

لطف الله خیرخواه معاون وزارت تحصیلات عالی طالبان
لطف الله خیرخواه معاون وزارت تحصیلات عالی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2023
عضو شوید
اختصاصی
معاون وزارت تحصیلات عالی طالبان گفت که در رابطه با تبادل استادان و محصلین در روسیه توافقات انجام خواهیم داد.
به گزارش اسپوتنیک، لطف الله خیرخواه معاون وزارت تحصیلات عالی طالبان که جهت اشتراک در چهاردهمین کنفرانس اقتصادی تحت نام "روسیه-جهان اسلام" به شهر کازان روسیه آمده است، طی مصاحبه ای به اسپوتنیک گفت: "روسیه در افغانستان تاریخ طویل در عرصه تعلیم دارد و کارهای بسیار زیادی را در پوهنتون پولی تخنیک کابل انجام داده است و میخواهیم که این روابط از سر گرفته شود و ما در عرصه تعلیم پیشرفت کنیم".
خیرخواه افزود: کاری اصلاح نصاب نیست، بلکه وسیع‌تر از آن است. فعالیت دراین عرصه جریان دارد و با تمام شدن آن شما شاهد بازگشایی مکاتب خواهید بود.
لطف الله خیرخواه معاون وزارت تحصیلات عالی طالبان تاکید کرده گفت: ما سالانه 500 دانشجو را به روسیه روان می‌کنیم در میان آنها شماری از اساتید دانشگاه ها نیز موجود است. نیازمندی ما در بخش انجنیری، طب و زراعت بسیار زیاد است. 89 فیصد دوره تحصیلی ما لیسانس است. تنها در بخش ادبیات دری و پشتو دوکتورا داریم و به همکاری روسیه حساب می‌کنیم.
قابل ذکر است که چهاردهمین مجمع بین المللی اقتصادی "روسیه - جهان اسلام: KazanForum" 2023 از سال 2009 به عنوان بستر اصلی برای تعامل اقتصادی بین روسیه و کشورهای جهان اسلام بوده است.
به اساس فرمان رئیس جمهور، به او وضعیت فدرال داده شد. این مجمع با هدف تقویت روابط تجارتی، اقتصادی، علمی، تخنیکی، اجتماعی و فرهنگی بین روسیه و کشورهای OIC برگزار می شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала