امریکا و متحدان‌اش قصد دارند به اوکراین جنگنده اف-16 ارائه کنند

© AP Photo / Luca BrunoВоенная техника США на авиабазе Авиано в Италии
Военная техника США на авиабазе Авиано в Италии  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2023
عضو شوید
رسانه ها می نویسند که امریکا و متحدانش قصد دارند جنگنده های F-16 را در اختیار اوکراین قرار دهند.
به گزارش اسپوتنیک، رسانه ها به نقل از یک مقام ارشد امریکایی گزارش دادند که ایالات متحده و متحدانش قصد دارند طیاره‌ های جنگی F-16 را به کیف منتقل کنند.
این کانال تلویزیونی تصریح کرده که کیف می تواند طیاره‌های را که مستقیماً از واشنگتن دریافت نمی کند، غیر مستقیم دریافت میکند.
به گفته وی، در ماه های آینده، ایالات متحده و سایر کشورهای غربی تصمیم خواهند گرفت که چه زمانی تحویل آغاز شود، تعداد جنگنده های منتقل شده چند دانه و همچنین چه کسی دقیقاً آنها را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار دهد.
به نوشته روزنامه پولیتیکو، کیف امیدوار است تا 50 جنگنده اف-16 را از غرب دریافت کند و ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، می خواهد موضوع طیاره‌های جنگی در اجلاس G7 در جاپان و ناتو در لیتوانیا مورد توجه قرار گیرد.
این نشریه تصریح کرد که آموزش پیلوتان اوکراینی برای پرواز با جت های جنگنده از جمله F-16 در اروپا انجام می شود و چندین ماه طول می کشد که ممکن است در هفته های آینده آغاز شود.
Зенитно-ракетный комплекс Patriot - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 19.05.2023
گمانی امریکا؛ ارتش را به همراه پاتریوت در کیف از دست داده اند
روز چهارشنبه، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی ایالات متحده، گفت که واشنگتن هنوز آماده ارائه جزئیات جدیدی از تحویل احتمالی جنگنده‌های F-16 به اوکراین نیست. در همان زمان، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا در ماه فبروری انتقال هواپیماهای جنگی امریکایی به نیروهای مسلح اوکراین را رد کرد، زیرا به گفته وی، آنها نیاز ندارند.
همانطور که توسط مقامات انگلیسی اشاره شده است، این کشور آموزش پیلوتان اوکراینی را در تابستان آغاز خواهد کرد و همچنین به همکاری با سایر کشورها برای ارائه احتمالی جت های جنگنده F-16 به کیف ادامه خواهد داد.
مسکو بارها به کشورهای غربی هشدار داده است که ارسال تسلیحات به اوکراین چیزی را تغییر نمی دهد و تنها درگیری را طولانی می کند. همانطور که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه تاکید کرد، ایالات متحده و ناتو نه تنها با تامین تسلیحات، بلکه با آموزش پرسونل نیز مستقیما در این رویارویی دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала