گنج بی نظیر دوران اسکندر مقودنی در کریمه کشف شد

© Photo / Public domainПолотно Генриха Семирадского "Доверие Александра Македонского к врачу Филиппу"
Полотно Генриха Семирадского Доверие Александра Македонского к врачу Филиппу - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
عضو شوید
مدیر موزیم کریمه شرقی، باستان شناسان در حفاری در شهرک میرمکی، که بخشی از پادشاهی بسفر بود، گنجینه ای از 30 سکه طلا از دوران اسکندر مقدونی کشف کردند.
به گزارش اسپوتنیک، تاتیانا اومریخین مدیر موزیم غربی کریمه در این ارتباط ابراز نظر نموده گفت: "در حفاری ها گنجینه ای از 30 سکه طلا پیدا شد که در یک کوزه سفالی کوچک بود. 26 سکه مربوط به دوران اسکندر مقدونی می باشد. همه سکه ها استتر هستند. هر کدام حدود 8.5 گرام وزن دارند، در قسمت جلویی سر الهه آتنا را در کلاه ایمنی قرنتی نشان می دهد، در طرف مقابل الهه بالدار پیروزی نایک است که در دستانش دکل کشتی و یک تاج گل قرار دارد.
کشف باستان شناسان در 20 آگوست 2022 انجام شد، گنج به انبار طلای موزه منتقل شد، مطالعه آن ادامه دارد. قابل ذکر است، وی خاطرنشان کرد: در 20 آگوست 2003 بود که گنجی با 99 سکه برق (طلا و آلیاژ نقره) از شهر کیزیک (کیزیک) در این شهرک پیدا شد - بزرگترین گنجینه از این نوع سکه ها در شمال منطقه بحیره سیاه است.
"زمینه این یافته حاکی از آن است که این گنج در دو دهه آخر قرن چهارم قبل از میلاد در یک خانه شهری ساخته شده است. کشف چنین گنجینه ای را می توان منحصر به فرد دانست، زیرا قبل از آن سکه های مشابه در اینجا به ندرت یافت می شد و یکی اومریخین گفت: این کشف بزرگترین انبار استاترهای هلنیستی اولیه در بسفر است.
Пиратские сокровища - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 23.12.2019
کشف گنج قیمتی و تاریخی در پولند
این کشف توسط یک اکسپدیشن باستان شناسی ارمیتاژ دولتی به رهبری الکسی بوتیاژین صورت گرفت. به گزارش Umrikhina، مدیر موزیم خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته تحقیقات باستان شناسی در حفاری های منطقه کرچ، مجموعه موزه با 3.5 هزار مورد پر شده است که اکنون بیش از 300 هزار مورد از آنها وجود دارد.
Mirmekiy شهری باستانی است که توسط یونانیان در اواسط قرن ششم قبل از میلاد تأسیس شد. در ساحل تنگه کرچ، این شهر بخشی از پادشاهی بوسپور بود. بهترین یافته‌های باستان‌شناسان که در میرمکیا ساخته شده‌اند عبارتند از: "تابوت میرمکی" - یک تابوت سنگ مرمر با نقش برجسته‌های قرن دوم قبل از میلاد. پس از میلاد، در سال 1834 افتتاح شد. این بزرگترین و از نظر هنری جالب ترین تابوت در شمال بحیره سیاه است.
گنجینه Myrmekian Cyzikins یک کوزه برنزی با 99 سکه الکتریکی از شهر Cyzicus است که قدامت آن به قرن 5 قبل از میلاد می رسد که در سال 2003 کشف شد و فعلاً بزرگترین انبار "کیزیکین" در قلمرو اتحاد جماهیر شوروی سابق و دومین در جهان است.
گنجینه میرمکیان 2002 — 723 سکه برنزی قرن سوم. قبل از میلاد مسیح. عمدتاً به شکل پخته شده در یک "آجیل" یافت شدند. اکنون این بزرگترین گنجینه سکه در مجموعه موزیم کرچ است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала