کیسینجر: اوکراین باید در ناتو پذیرفته شود

© AP Photo / Richard Drewاز رویارویی گذشته امریکا و شوروی باید درس عبرت گرفت
از رویارویی گذشته امریکا و شوروی باید درس عبرت گرفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
عضو شوید
هنری کیسینجر، وزیر امور خارجه سابق امریکا طی مصاحبه با نشریه اکونومیست گفت که اوکراین باید در ناتو پذیرفته شود، زیرا به کشوری با بهترین تسلیحات در اروپا و کم تجربه ترین رهبری تبدیل می شود.
به گزارش اسپوتنیک، این سیاستمدار سابق دو دلیل را برای پیوستن کیف به این اتحاد بیان کرد. به نظر او، روسیه دیگر یک تهدید متعارف نیست. همزمان، اروپا اوکراین را به طور فعال مسلح می کند، که در این رابطه اوکراین به کشوری با بهترین تسلیحات و کمترین تجربه رهبری استراتژیک در اروپا تبدیل می شود. کیسینجر پیشنهاد کرد که اگر عملیات ویژه به نفع مسکو تمام نشود، جهان با "روسیه ناراضی و همچنین اوکراین ناراضی" روبرو خواهد شد.
او گفت: "بنابراین، بهتر است اوکراین به خاطر امنیت اروپا، در ناتو باشد، جایی که نمی تواند در مورد ادعاهای ارضی در سطح ملی تصمیم بگیرد."
مشاور هنری کسینجر : میان ایالات متحده و روسیه راه اندازی سیستم جدید نامطلوب است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.05.2017
مشاور هنری کسینجر : میان ایالات متحده و روسیه راه اندازی سیستم جدید نامطلوب است
پیش از این، بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا گفته بود که فعلاً پیوستن اوکراین به ناتو غیرممکن است و فقط پس از پایان درگیری ها در منطقه، امکان بحث در مورد این موضوع وجود خواهد داشت.
والاس در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود، بوریس پیستوریوس گفت: "موضع ما در مورد عضویت اوکراین در ناتو بدیهی است. این کار اکنون و عاجل درست نیست.
به گفته والاس، مهمترین چیز برای اوکراین "تقویت پایداری" آن پس از پایان درگیری است که بعداً به مثابه یک عامل بازدارنده از آن استفاده خواهد شد.
کاجا کالاس، صدراعظم استونیا نیز گفت، تا زمانی که اوکراین به درگیری ادامه دارد نمی تواند عضویت ناتو شود، اما درخواست کیف را نمی توان نادیده گرفت.
پیش از این، ولودیمیر زلنسکی گفته بود که اوکراین تا پایان درگیری به عضویت ناتو نخواهد رفت، اما مایل است امروز از حمایت شرکای خود در قالب دعوت به ائتلاف، برخوردار شود. در پایان سپتامبر 2022، زلنسکی اعلام کرد که اوکراین درخواست پیوستن سریع به ناتو را دارد.
بعدها جیک سالیوان دستیار رئیس جمهور ایالات متحده در امور امنیت ملی خاطرنشان کرد که انجام چنین تشریفات اکنون بی موقع و ناهنگام است.
ینس استولتنبرگ، سرمنشی ناتو، در توضیح اظهارات زلنسکی، موضع بدون تغییر این بلوک نظامی در مورد حق هر کشور برای تعیین مسیر خود و سیاست "درهای باز" را تصدیق کرد، اما تاکید کرد که ائتلاف تلاش های خود را بر کمک به کیف متمرکز خواهد کرد.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی مطبوعاتی رئیس‌جمهور روسیه گفت که کرملین درخواست زلنسکی برای پیوستن اوکراین به ناتو و همچنین واکنش‌های متفاوت به آن را شنیده است. به گفته وی، مسکو از نزدیک اوضاع را زیر نظر دارد و به یاد دارد که جهت گیری کیف به سمت ناتو بود که یکی از دلایل آغاز عملیات ویژه روسیه در اوکراین شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала