استولتنبرگ از ارسال موشک های کروز به اوکراین استقبال کرد

© AP Photo / Olivier MatthysГенсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе
Генсек НАТО Йенс Столтенберг в Брюсселе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
عضو شوید
دبیرکل ناتو در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر پرتگال از کشور های که به کیف موشک‌ها و تجهیزات اهدا کرده است سپاسگذاری نمود.
به گزارش اسپوتنیک، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو، گفت که از اظهارات کشورهای این پیمان در مورد تامین موشک های کروز به کیف و همچنین آموزش پیلوتان اوکراینی برای کار بر روی تیاره‌های نظامی غربی استقبال می کند.
وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر پرتگال گفت: از اعلامیه های اخیر متحدان در مورد تامین موشک های کروز و آموزش پیلوتان اوکراینی در استفاده از تیاره‌های جنگی غربی استقبال می کنم.
در 11 می، انگلستان اعلام کرد که موشک های کروز Storm Shadow را به اوکراین منتقل می کند.
به گزارش سی ان ان، لندن در عین حال تضمین هایی از کیف دریافت کرد که از آنها فقط برای اهدافی در سرزمین هایی استفاده می شود که اوکراین آن را متعلق به خود می داند نه برای "سرزمین اصلی" روسیه. اما از آن زمان، کیف چندین بار این موشک ها را به سمت لوگانسک شلیک کرده است.
Вид на здание Пентагона - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2023
پنتاگون قیمت تجهیزات امریکایی ارسال شده به اوکراین را افزایش داده است
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه گفت که این امر مستلزم پاسخ متقابل است. وزارت خارجه روسیه خاطرنشان کرد که انتقال موشک های دوربرد طوفان سایه توسط لندن به کیف منجر به تشدید جدی درگیری اوکراین می شود.
روسیه پیش از این به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی برای کشورهای ناتو ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، ریس مطبوعاتی رئیس جمهور فدراسیون روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت.
لاوروف اظهار داشت که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین "که نه تنها شامل تامین تسلیحات، بلکه همچنین آموزش پرسنول... در خاک بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها" دخالت دارند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала